Publiek welkom op Super Saturday, coronapas niet nodig

Het is bijna jaar geleden dat de laatste Super Saturday in het Hilversumse Tafeltenniscentrum plaatsvond. Komende zaterdag spelen voor het eerst dit jaar weer alle landelijke teams thuis (aanvangstijd 16 uur). Je bent van harte welkom om de wedstrijden bij te wonen. Wel zijn er nog enkele corona-maatregelen van kracht, waarmee je rekening dient te houden. Daarover later meer.

Belangrijk om te weten: we houden op deze Super Saturday anderhalve meter afstand en het tonen van een coronapas is niet nodig. Zaal en kantine worden zodanig ingericht dat dit voor niemand een probleem hoeft te zijn.  Je kunt gewoon je hapje en drankje bestellen bij de bar, terwijl je intussen zit te genieten van mooi tafeltennis. Zelfs meer dan een hapje, want komende zaterdag zijn ook de maaltijdschotels die horen bij Super Saturday, weer verkrijgbaar.

Alle landelijke teams in actie!

Alle vijf de landelijke seniorenteams komen zaterdag in actie (de voorbeschouwing per team vind je elders in deze rubriek). Qua tafeltennis valt er dus het nodige te beleven. Nieuw is dat een wedstrijd in zowel de eredivisie als in de eerste divisie bestaat uit 7 partijen: 6 enkels en een dubbel. Een gelijkspel is dus niet meer mogelijk. Voorheen werden er in de eredivisie 6 partijen gespeeld en in de eerste divisie 10. Een groot verschil, dat nu wordt rechtgetrokken. De bedoeling is dat het 7-partijen systeem volgend jaar ook in de tweede divisie wordt ingevoerd en daarna in de derde divisie (en wellicht ook in de afdeling). Daarmee komt een eind aan de marathonmatches van vijf uur en langer.

De belangrijkste coronaregels voor komende zaterdag nog even op een rijtje:

-Publiek is welkom op Super Saturday. De stoelen en barkrukken (geplaceerd) geven de plaatsen aan waar je kunt gaan zitten in zowel de kantine als in de zaal.

-Je kunt zelf je drankje en hapje bestellen bij de bar, mits je rekening houdt met de 1,5 meter.

-Bij binnenkomst is registratie verplicht, het tonen van een coronapas is niet nodig.

-Handen schudden wordt afgeraden, handen wassen is noodzakelijk. Bij klachten blijf je thuis en laat je je testen.

-De Oskamzaal is komende zaterdag niet beschikbaar voor kinderen om in te spelen. In de kantine is daarvoor de ruimte niet. We raden daarom af om op Super Saturday jonge kinderen mee te nemen die willen spelen.

Met deze ‘wijsheden’ in de achterzak hopen we je komende zaterdag te ontmoeten.