Publiek weer welkom op eerste Super Saturday van dit jaar

Na de coronaperikelen van de afgelopen tijd is de competitie echt begonnen. Komende zaterdag is de tweede speelronde in de landelijke competitie en tevens de eerste Super Saturday van dit jaar. Gelukkig is publiek weer welkom. Door het vertrek van de spelers van Heren 1 speelt ons eerstedivisieteam van vorig jaar nu in de hoogste klasse. En door de degradatie van team 4 naar de afdeling heeft onze vereniging dit voorjaar een landelijk seniorenteam minder.

Daar staat tegenover dat ons eerste jeugdteam zich geplaatst heeft voor de Kampioenspoule, waarin de beste acht teams van Nederland uitkomen. De thuiswedstrijden van dit team beginnen om 14 uur, waardoor er ’s middags toch een vol en aantrekkelijk programma is voor bezoekers.

De afgelopen jaren was Super Saturday voor velen de gelegenheid bij uitstek om met een hapje en een drankje bekenden te ontmoeten en gezellig bij te kletsen in de kantine, onderwijl genietend van mooie en spannende wedstrijden. We zijn zeer verheugd dat de bar en kantine weer open zijn om te verblijven. De vaste barmedewerkers hebben er zin in. Voor het eerst in tijden worden de befaamde maaltijdschotels weer geserveerd. Dat is op zichzelf al een reden om zaterdag te komen.

Het programma voor zaterdag 12 februari:

Eredivisie: HiIversum 1 – VeerhuisWessem/Westa 1 (aanvang 16.00 uur)

Teamselectie: Elwin Huiden, Arnoud Meijer, Mick de Vette

Het is even wennen om Elwin, Arnoud en Mick in de eredivisie te zien. Vorig jaar speelde dit team nog in de top van de eerste divisie en deed tot het laatst mee om in de strijd om promotie. Uiteindelijk lukte dat niet op eigen kracht, maar door het vertrek van de spelers van Heren 1 schoven de spelers van Heren 2 door naar de hoogste klasse. Het moge duidelijk zijn dat handhaving een uiterst lastige, zo niet onmogelijke klus zal worden. Het doel is vooral om ervaring op te doen op de hoogste niveau en hier en daar individuele successen te boeken. Zo wist Arnoud Meijer zaterdag tegen Smash’70 een tegenpunt te scoren door Casper ter Luun te verslaan. Ook komende zaterdag tegen Westa liggen er kansen om één of meerdere punten te scoren. Zoals vaak in de eredivisie is dat mede afhankelijk van de opstelling waarmee tegenstanders achter tafel verschijnen.

Arnoud, Mick en Elwin hebben een zware dobber in de eredivisie

Tweede divisie: Hilversum 2 – VTV 1 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: Hans den Blanken, Teun Salentijn, Ruan Greijling,  Yoeke Gunsing, Donald Hessing

Ons derde team profiteerde ook van het doorschuiven. Ondanks de degradatie mag dit team toch weer in de tweede divisie uitkomen. Het vertrek van Tali Cohen naar SVE wordt door menig Hilversum-aanhanger betreurd. Daar staat  tegenover de terugkeer van Ruan Greijling, die een aantal jaren geleden voor Hilversum speelde en nu dus zijn rentree maakt. De 15-jarige Teun Salentijn maakte vorige week zijn debuut in de tweede divisie en kon net niet voorkomen dat zijn gehavende team met 10-0 op de broek kreeg van Tempo Team. Komende zaterdag staat een interessante streekderby tegen VTV op het programma en dan blijken hoe de kansen liggen voor Hilversum om in de tweede divisie overeind te blijven.

Derde divisie: Hilversum 3  – Sittard 2 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: Tjarko Bosma, Jan Dubelaar, Pieter Salentijn, Robert van der Horst

Het was een bittere pil op de laatste speeldag van de najaarscompetitie dat dit team onverwacht toch nog degradeerde naar de Afdeling Midden. Maar ook Tjarko, Jan en Pieter mogen toch weer hun kunsten vertonen in het landelijk, met dien verstande dat de jonge kopman Teun naar team 2 is verhuisd. Desondanks gingen de mannen goed van start met een keurige uitoverwinning op Taflan. Komende zaterdag krijgt ons derde een aanzienlijk sterkere tegenstander op bezoek: Sittard 2. De Limburgers wonnen hun eerste wedstrijd ruim en zijn topfavoriet voor de titel.

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – DHC 2 (aanvang 16 uur)

Teamselectie:Angelique van den Bosch, Rosa Bosselaar, Julia Cao, Aniek Jansen, Nina Romano.

Na vorige week gewonnen te hebben van promovendus Pearle Wezep, spelen de dames komende zaterdag tegen nieuwkomer DHC 2. Het eredivisieteam van DHC vond het namelijk wijs om de twee zwakste speelsters uit het team te verwijderen, zodat er meer kans was op handhaving. Het gevolg van deze actie was de oprichting van DHC 2. Met dus de ex-eredivisiespeelsters Annika Mars en Lisa Goossens en aangevuld met vier andere speelsters is dit team een aanwinst voor de 1e divisie.

Gezien hun individuele rating zijn de Delftenaren zeker niet te onderschatten, ondanks de ruime nederlaag tegen Disnierats vorige week.  Vooral Mars, met de lange noppen op de backhand is een geduchte tegenstandster. Onze dames en coach Bruijn die weer van de partij is, zullen dus alle zeilen bij moeten zetten om niet tegen een nederlaag op te lopen.

Kampioensgroep jeugd: Hilversum 1 – Amsterdam 1 (aanvang 14.00 uur)

Teamselectie: Anouk van den Boom, Daan Bakker, Mate Molnar

Het eerste jeugdteam van Hilversum wist zich met enige moeite te plaatsen voor de kampioenspoule, waarin de acht sterkste jeugdteams van Nederland uitkomen. Hilversum behoort dan ook zeker niet tot de favorieten in deze groep, waarin het spelpeil te vergelijken is met de hoofdklasse senioren en de meeste spelers binnen afzienbare tijd hun afwachting hopen te komen in de landelijke seniorencompetitie.

De 4 hoogste eindigende teams spelen om het Nederlands kampioenschap bij de jeugd. Dat zal voor Hilversum een loodzware opgave worden. Zaterdag werd met 8-2 verloren van Smash’70, waarbij Daan Bakker twee knappe overwinningen boekte.

Als Hilversum kans wil maken op de play-offs zal zaterdag gewonnen moeten worden van Amsterdam.