ProActief Tafeltennis Hilversum start met grootst mogelijke zege

Het team van ProActief Tafeltennis Hilversum mocht de eerste wedstrijd in de eredivisie beginnen tegen de mannen van Tempo Team uit Amsterdam.
Tegelijkertijd was het de eerste wedstrijd waarin het thuispubliek, de nieuwe outfit van sponsor House of Nutrition kon zien.

De mannen van Hilversum speelde in een formatie met de twee buitenlanders en de van een langdurige blessure herstelde Patrick Oeij.
Belgische topspeler Lauric Jean mocht in zijn eerste wedstrijd beginnen tegen de jonge Elwin Huiden. Huiden was zichtbaar onder de indruk van de kwaliteit van Jean en liep tegen een snelle achterstand aan. Lauric Jean was duidelijk te sterk van Elwin Huiden en won in drie duidelijke games. Dat was niet veel anders tegen de kopman van Tempo Team, Engelsman Mark Smith, ook nu  won Jean in drie duidelijke games.

De tweede nieuweling, Ashraf Haiqal uit Maleisië had wat moeite met de lastige service van de linkshandige Mark Smith, die goed kon aanhaken bij de Aziaat, maar de overwinning ging toch duidelijk naar Haiqal. In zijn tweede duel liet Haiqal zien waartoe hij in staat is. Tim Gras een gedreven aanvaller, had weinig in te brengen tegen het hoge tempo van de nummer 1 van Maleisië.

Rentree van Patrick Oeij
Patrick Oeij maakte na een lange, vervelende blessure zijn rentree voor het Hilversumse thuispubliek. In zijn eerste wedstrijd ontbrak het duidelijk aan wedstrijdritme en maakte Oeij veel onnodige foutjes, maar gaande de wedstrijd wist hij met zijn spelinzicht toch een duidelijke overwinning op Tim Gras af te dwingen. In zijn tweede wedstrijd tegen Elwin Huiden zat Patrick duidelijk met meer zelfvertrouwen in de wedstrijd en liet hij zijn verfijnde techniek en balgevoel zien. Hoewel Elwin Huiden knap een game wist te winnen (13-15), kwam de overwinning geen moment in gevaar.

Coach Bert Olofsen was dik tevreden. ‘Natuurlijk waren we favoriet in deze wedstrijd, maar om eerlijk te zijn had ik niet gerekend op een 6-0 overwinning. Ik was blij dat het publiek genoot van de wedstrijden en dat de nieuwe opzet, met een live stream en ‘ballenjongens’ goed ontvangen werd.”

Ashraf Haiqal – Tim Gras