‘Positieve houding van mijn moeder meegekregen’

Hij is een doorzetter en bekijkt het leven van de positieve kant. Maar kom bij hem niet aan met jubelverhalen over Feyenoord. Hieronder het interview met het nieuwe Clublid van de Maand, Dennis Hageman.

Naam: Dennis Hageman

Woonplaats:  Kortenhoef

Burgerlijke staat:  Alleenstaand

Werk/studie:  Beveiliger bij Roggendorf-Security

Je hebt een aantal moeilijke momenten gehad in je leven.  Hoe lukt het om altijd positief te blijven en steeds weer nieuwe energie te vinden?   Ik bekijk de dingen van de positieve kant, hoe moeilijk het ook is. Dat is absoluut iets wat ik van mijn moeder heb mee gekregen, die heeft mijn hele leven in een rolstoel gezeten wegens MS. Maar ondanks alle tegenslagen keer op keer wist ze de situatie altijd zo te draaien dat het altijd positief was zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Ikzelf heb 18 maanden intern in een revalidatie centrum gelegen, maar zonder mijn ongeluk had ik bijvoorbeeld nooit getafeltennist, Trijntje nooit ontmoet, nooit in de beveiliging gewerkt, en  ook nooit de mensen gekend die ik nu wel ken.  Ik zeg altijd: er zijn miljoenen mensen slechter af dan ik, dus waarom bij de pakken neer gaan zitten. Je kan beter op een slechte dag veel lachen dan dat je down bent, want daar schiet je weinig mee op.

Wat is het mooiste moment uit je tafeltenniscarièrre? Dan denk ik toch de promotie naar de 1ste klas( met dank aan Martijn, Niels, Kelly en Elske). Ik had 13 jaar geleden, toen ik in een rolstoel begon, nooit kunnen en durven dromen dat ik ooit 1ste klas zou spelen.  En een tafeltennistoernooi in Montfoort, ik meen in 2006, waar ik meedeed aan drie verschillende klassen en drie keer eerste werd.

Grootste teleurstelling:  Op tafeltennisgebied eigenlijk geen, Ik kan goed met verlies omgaan, wil graag winnen maar als dat niet gebeurt( dit seizoen wel erg vaak haha) geen probleem en drinken we samen een biertje, zolang ik maar lekker speel. Dat vind ik belangrijker dan winnen. Privé was 2012 een zwaar jaar door het verliezen van mijn moeder en relatiebreuk met Trijntje.

Meest irritante tegenstander:  Op de club Guido Kreike, omdat die onberekenbaar is en tegen mij vaak weinig mist. Buiten de club Feyenoord-fan Jan Willem van Asch (ATC), omdat het een tafeltennissende klassieker is:  Ajax-010.

Hobby(‘s) buiten tafeltennis: Sport kijken en wat toelaatbaar is met mijn benen: uitgaan, vrienden, poker.

Wie bewonder je? Mijn moeder omdat ze altijd positief in het leven stond. In de sport  dartfenomeen Phil Taylor. Ik weet dat het niet door iedereen gezien wordt als topsport maar ik vind het ontzettend knap om zolang je sport je te beheersen en elke weer het maximale van jezelf te vragen, elke keer  weer voor de volle 100% ervoor gaan en zoveel toernooien te winnen jaren achter elkaar. Erg bijzonder.

Waar mogen ze je ’s nachts voor wakker maken?  Crème Brulee jammie jammie

Grootste blunder:  Dat was denk ik als kleine jongen op de trouwdag van mijn ouders in 1990, die dag was het erg warm zo rond de 30 graden en ik vond het nodig om tijdens de fotosessie in de siertuin van Natuurmonumenten tegen een appelboom aan te trappen, niet wetende dat zich daar een wespennest bevond. Vond mijn moeder niet echt grappig op dat moment.

Toppunt van (on)sportief gedrag:  Ramen kapot slaan na een domme rode kaart.

Tafeltennis aantrekkelijker maken door:  Mooie vrouwen topless te laten spelen, zeker weten dat je meer mannelijk publiek aantrekt. Maar verder vind ik dat eigenlijk best lastig om aan te geven. Vind de scheidsrechters in de top soms wel vervelend om kaarten te geven voor spelers die te veel emotie tonen in de sport, ik vind dat persoonlijk juist erg mooi. Verder denk ik niet dat er naar mij geluisterd zal worden.

Geheime wapen:  Niet echt slim om dat op het internet te zetten, aangezien dat het dan geen geheim wapen meer is.

Waar gebeurd: Drie weken met een gebroken heup en bekken  lopen. Ja ja het kan echt, en een voordeel daarvan is dat je een erg hoge pijngrens opbouwt, scheelt veel paracetamolletjes.

Als ik een miljoen zou winnen,  dan zou ik …..  een zomer huis kopen in het buitenland om de winter in Nederland te ontlopen Heerlijk! Een knal feest geven die georganiseerd moet worden door Jelle Goossens en Sanne Raven aangezien die dat erg goed kunnen. Verder gewoon lekker blijven werken en leuke dingen doen wanneer ik dat zou willen doen.

Nooit  op vakantie zonder:  Geld, sigaretten, zonnebril, paspoort

Direct afschaffen: Voetbalclubs uit Rotterdam……………….

Ik zou wel eens een beschuitje willen eten met:  Anna  Ivanovic

Jelle vindt jou een klasbak, maar hij noemt als minpunt is dat je voor Ajax bent.

Wat vind je van zo’n opmerking?  Ach, zo zie je maar dat iedereen fouten maakt in zijn leven. Nee hoor, rivaliteit moet kunnen zolang je een ieder maar in z’n waarde laat..

Was getekend: Dennis Hageman.