Play-offs op losse schroeven voor Heren 1 na pijnlijke nederlaag bij Westa

Het door diverse tegenslagen strubbelende eerste herenteam liep afgelopen weekend tegen een pijnlijke 5-2 nederlaag aan tegen Westa. Daardoor dreigt het team van Bert Olofsen buiten de boot te vallen voor de play-offs.

Door bezettingsproblemen moest het team opnieuw met een invaller aantreden. Dit keer was Mick de Vette uit het tweede team beschikbaar.  Op de lange heenweg was Mick niet helemaal fit en moest er een paar keer een tussenstop worden gemaakt. Gelukkig knapte hij weer wat op met vaste grond onder de voeten.  In zijn eerste wedstrijd mocht hij tegen de Belgische international  Margo Degraef.  Mick had aanvankelijk geen antwoord op het harde spel van Degraef, maar vond in de derde game voor het eerst wat gaatjes in de tactiek van de tegenstander. Na deze game winnend afgesloten te hebben ging Mick steeds beter spelen en leek het er lang op dat ook de vierde game winnend werd afgesloten. Helaas glipte de game wat ongelukkig door zijn vingers. In zijn tweede wedstrijd ging het precies omgekeerd. In de eerste game had Mick het beste van het spel en leek de game te gaan winnen. Helaas trok opponent Arturs Reinholts met 12-10 aan het langste eind.

Nolan Schultz had het zwaar deze dag. Tegen een ontketende Jelle Moris wist hij de eerste twee games aan te haken, maar daar is alles mee gezegd.  Tegen Margo Degraef ging het veel beter. Alle games gingen gelijk op en details  bepaalden wie met de game aan de haal ging. De laatste game ging met 13-11 naar Degraef. En Lauric Jean? Die deed wat hij altijd doet. Zijn wedstrijden winnen. Wist Reinholts het hem nog enigszins moeilijk te maken; Jelle Moris had geen schijn van kans.  Het afgetekende dubbel bracht de eindstand op een pijnlijke 5-2.

Door de dikke overwinning van TOGB staat Heren 1 op de vierde plaats. Over twee weken, in eigen huis,  is de laatste wedstrijd tegen datzelfde TOGB. Een spannende wedstrijd: wie wint gaat door naar de play-offs.