Patrik Roest nieuwe clubkampioen bij de jeugd

De eerste zaterdag van het nieuwe jaar was traditiegetrouw gereserveerd voor de clubkampioenschappen jeugd. Voor Patrik Roest begon het nieuwe jaar goed. Hij werd de nieuwe clubkampioen.De 14-jarige Patrik won in de finale met 3-1 van zijn teamgenoot Heleen Hop. Patrik is de opvolger van Bastiaan van der Sanden. Samen met Heleen Hop won Patrik ook het dubbelspel. Zij waren in de finale een maatje te groot voor Toon en Fons Verkerk. Met 40 jeugdleden was er een goede opkomst. Na twee weken weinig of niet getafeltennist te hebben, konden de jeugdleden van Hilversum deze dag flink aan de bak. En ze hadden er zin in. Gemiddeld speelden ze tien partijen in drie verschillende klassen: de competitieklasse, de ratingklasse en in het dubbelspel . Het was mooi om te zien hoe er op het scherp van de snede, strijd werd geleverd. Dank zij de vele trainingsuren lag het niveau bij de meesten een flink stuk hoger dan vorig jaar.

Positief was ook dat veel ouders waren gekomen om de kinderen aan te moedigen.  Patrik Roest en Heleen Hop waren niet de enigen die met 3 prijzen naar huis gingen. Ook kadet Neha Gupta bleek prima in vorm. Ze wist de goed spelende Jeroen Lugtenburg in twee finales te verschalken . Jeroen pakte nog een derde prijs. Hij werd samen met Jelle Mulder (voor het eerst met zijn nieuwe noppenbatje spelend) dubbelkampioen in klasse 2. Ook Neha Gupta kwam in 3 finales. Ze won twee eerste prijzen en een tweede prijs, en was behoorlijk uitgeput na 14 partijen.

Fons Verkerk, Anne Hoogeveen en Sander Vonk gingen elk met twee prijzen naar huis. Ook bij de nieuwelingen was een behoorlijk niveau te zien. De talenten voor de toekomst kregen elk een aanmoedingsmedaille voor hun sportieve prestatie. Na 7,5 uur tafeltennis op 19 tafels konden om 17.45 uur de prijzen worden uitgereikt. Tevreden gezichten alom. Deelnemers en organisatie konden terugkijken op een geslaagd evenement. Het volgende toernooi  staat alweer voor de jeugd: de komende twee weekenden staan in het teken van de afdelingskampioenschappen Midden.

Prijswinnaars clubkampioenschappen 2013-2014:

1e   Neha Gupta, 2e Jeroen Lugtenburg

Verzamelklasse 3:

1e Sander Vonk, 2e Maike van Buul

In het fotorubriek op de website worden binnenkort de foto’s geplaatst van de clubkampioenschappen.