Opnieuw krappe nederlaag Dames 1

In de strijd om de onderste plaats leden de dames een nederlaag met het kleinst mogelijke verschil. Taverzo was met 6-4 te sterk, maar de Hilversumsen blijven daarmee nog wel op de 7e plaats in de rangschikking, slechts 2 punten achter Disnierats. Mede door het sterke optreden van Nadia Huizer die in totaal slechts 2 games moest prijsgeven namen de bezoekers zelfs een 5-1 voorsprong. Dat ene punt kwam op naam van Sanne Briefjes die vrij soeverein Jessica Eijgelsheim aan de zegekar kon binden. Later voegde Briefjes daar nog een overwinning op Wianka Overbeeke aan toe. Beide andere Hilversumse punten kwamen op naam van Chanèl Verschoor en Neha Gupta (nog niet in vorm) die respectievelijk wonnen van Eijgelsheim en Overbeeke.

Toch zag coach Lex Bruijn genoeg positieve punten aan deze wedstrijd. Daar was allereerst het debuut van Chanèl Verschoor. Lang geblesseerd geweest, vorig seizoen alleen de Jeugdmeerkampen gespeeld (een beetje tegen beter weten in) en nu pas een paar weken weer voorzichtig in training. Volkomen gespeend van wedstrijdritme zag je bij vlagen haar talent en mogelijkheden. Haar openingswedstrijd tegen Overbeeke was er een waarbij de toeschouwers op het puntje van hun stoel gingen zitten van de spanning en de soms fraaie rally’s. Hier speelde twee gelijkwaardige speelsters op het scherpst van de snede en bleek Overbeeke aan het einde de winnaar te zijn nadat Verschoor niet voldoende had aan 3 matchpoints (11-9,10-12,17-19,17-15,10-12). Netjes was de overwinning met 11-9 in de vijfde game op Eijgelsheim na een 7-4 achterstand en een prima time-out. Tevreden keek Bruijn ook naar Briefjes die daadwerkelijk op de weg terug is en 2 simpele zeges boekte. Tot slot was Lex Bruijn zeer te spreken over de vechtlust van zijn meiden die niet opgaven na de grote achterstand, maar een dreigende grote nederlaag nog af konden wenden.

Komende twee weken gaan de dames op bezoek bij de twee teams die er in deze klasse bovenuit steken nl. De Treffers (R) en DHC (Delft). Daarna kan de balans worden opgemaakt en zal blijken of de dames zich serieus kunnen mengen in de strijd om plaats 6 die recht geeft op een degradatieduel tegen de kampioen van de 2e divisie.