Ook heren 1 boekt ruime overwinning

Voor het eerste Herenteam begon de competitie met een uitduel en wat voor één. Het eerste herenteam mocht uit naar Wessem (Westa)  in Limburg en omdat het aanvangstijdstip op 17.00 uur stond genoteerd, beloofde het een sportavond te worden, die tot in de kleine uurtjes zou duren.

Cosmin Stan begon zijn eerste wedstrijd tegen jeugdtalent Barry Berben. Hoewel de jeugdinternational een indrukwekkende backhand heeft, was hij niet bestand tegen de snelheid van Cosmin, die eenvoudig won.  In zijn tweede wedstrijd had Cosmin moeite met Paul van de Leur. Na vijf spannende games en diverse matchballen verloor hij met 12-10 in de laatste game. In zijn wedstrijd tegen Jelle Moris, zette hij echter weer even orde op zaken en won deze met grote overmacht.

Vaste waarde Jelle Goossens mocht aantreden tegen Paul van de Leur. Deze topspeler was enige tijd van het toneel verdwenen, maar daar was weinig van te merken. Met klassiek service-eerste bal spel, zette Van de Leur Jelle behoorlijk onder druk, maar Jelle speelde vanaf het begin sterk en wist nog net wat meer druk te zetten. Ondanks verlies in de tweede game, kwam de overwinning geen moment in gevaar. In zijn wedstrijden tegen de beide jonge spelers, ging het wat minder. Jelle had moeite met de enorme vastheid van de spelers en wist de kansen die hij kreeg, net niet te benutten.

Martin Khatchanov maakte zijn debuut voor Hilversum tegen Jelle Moris. De veertienjarige speler maakte een verrassend goede indruk en steeg boven zich zelf uit. Martin speelde vooral behoudend en hield de bal op tafel. Hij kan dat als geen ander. Ook nu ging er één game naar Westa, maar in de andere games had Jelle nauwelijks iets in te brengen. De overmacht van Martin was ook in de andere wedstrijden te zien. Die wist hij tamelijk eenvoudig, zonder gameverlies naar zich toe te trekken. Er was zelfs tijd om ‘te werken aan zijn balgevoel’ zoals Martin het zelf omschreef.

Met Martin en Cosmin in het dubbel, staat er een sterk dubbel.  Dat was nu al zichtbaar door een afgetekende overwinning.

Coach Bert Olofsen was niet helemaal tevreden over het eindresultaat. ‘Dat we favoriet zijn voor de titel, mag niet betekenen dat we niet helemaal scherp aan de wedstrijden beginnen. Ik denk dat we voldoende over hebben om in deze competitie  te promoveren, maar het gaat niet om deze competitie, maar om volgend seizoen. Om daar succesvol te zijn, moeten we ook nu vol voor de wedstrijden gaan. ”

Komende zaterdag is de eerste thuiswedstrijd tegen the Victory. Daar speelt, naast twee ‘ex-Hilversummers’, een zeer goede Let. Dat zal een aantal verrassende wedstrijden op absoluut topniveau gaan brengen.