Oleksii Shabrov wint Percentagebeker voorjaarscompetitie

Tijdens de deze week gehouden Algemene Ledenvergadering kreeg nieuwkomer Oleksii Shabrov de Voorjaars Percentagebeker overhandigd uit handen van voorzitter Raymond van Putten.

Hij won 17 van zijn 18 partijen, eindigde op 94% en wist alle concurrenten daarmee voor te blijven. De spelers die Oleksii ´versloeg´, verloren ieder (minimaal) 2 partijen. Samen met zijn teamgenoten (Jack, Guido, Sonja en Ton) behaalde hij het kampioenschap in de 3e klasse. Ook won Oleksii (samen met zijn vrouw Taisia) het jaarlijkse Familie- en Daviscuptoernooi. Oleksii is nog niet zo lang lid én is na enkele maanden trainen in de maandagavond trainingsgroep ingestroomd in een 3e klasse team. Hij leerde snel én wist in een korte periode veel progressie te boeken. Binnen onze vereniging wordt er aan eind van de voor- en najaarscompetitie een wisseltrofee, de Percentagebeker, uitgereikt. Dit wordt de persoon die – in de seniorencompetitie – procentueel het meeste aantal wedstrijden wint, waarbij minstens de helft van de competitiewedstrijden gespeeld dienen te zijn.

Onderstaand een overzicht van de 5 ‘beste spelers’ van de voorjaarscompetitie 2017

1. Oleksii Shabrov (17)
3e klasse
2. Tom Lohmann (19)
6e klasse
3. Leander Korver (24)
4e klasse
4. Erwin Knecht (16)
DUO-hoofdklasse
5. Hans den Blanken (12)
DUO-hoofdklasse

Tussen haakjes staat het aantal gewonnen wedstrijden.

geschreven door Duco Lieste.