Oekraïense Daria Dubenko (23) heeft passie voor sport en fitness

Al bij de eerste contacten was zij heel enthousiast. Op uitnodiging van Hilversum coach Lex Bruijn was zij zondag in Leiden aandachtig toeschouwer bij de eredivisiewedstrijd tussen Scylla en Hilversum. Toen wist zij het zeker en besloot zij definitief om na de zomer voor Hilversum uit te komen. Hieronder stelt zij zichzelf voor.

“Mijn volledige naam is Daria Dubenko, maar het is heel gebruikelijk om me Dasha te noemen in plaats van Daria. Ik kom uit Zaporizja, Oekraïne. Ik ben afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam waar ik Media & Communicatie heb gestudeerd. Momenteel werk ik bij een Oekraïens energiebedrijf met het hoofdkantoor in Amsterdam. Nederlands is de 4e taal die ik spreek, maar niet vloeiend dus ik ben nog steeds bezig om het onder de knie te krijgen.”

Ik heb altijd al een passie gehad voor sport en fitness, dus ik ben altijd bezig met het verbeteren van mijn kennis op sportgebied – dus als bijbaan ben ik Fitness Consultant en geef ik ook fysieke trainingen voor tafeltennissers. Ik woon al een paar jaar alleen in Nederland, maar toevallig was ik in Oekraïne toen de grootschalige oorlog begon. Toen moest ik met mijn moeder en een hond naar Nederland vluchten en zo wonen we nu samen. Het grootste deel van mijn familie woont in Oekraïne.”

,,Ik heb 3 seizoenen in de eerste divisie gespeeld bij de mannen van Scyedam 1 en dit seizoen speel ik in Scyedam 2. Heb nog niet eerder meegedaan aan de damescompetitie. In Oekraïne was ik tweevoudig kampioen van mijn stad en de regio’s, en ik ben altijd trots geweest op deze titels. Na 4 jaar zonder tafeltennis heb ik een jaar geleden NK C Dames gewonnen. Ik ben nu bezig met het behalen van mijn A-licentie. Ik heb nu heel veel zin om in een nieuw seizoen met Hilversum Dames in de Eredivisie te gaan spelen!”

Logisch dat coach Bruijn heel blij is met de komst van de 23-jarige Schiedamse. “Ik verwacht dat zij prima bij het team past en dat zij in door het spelen in de eredivisie nog flinke stappen kan maken”.