Hilversum handhaaft celluloidbal voor afdelingscompetitie

De indelingen van de seniorencompetities najaar 2015 zijn klaar. Je kunt alle programma’s in NAS vinden. Belangrijk nieuws voor dit seizoen: Er mag met celluloid en non-celluloid ballen worden gespeeld (éénmalige keuze).De competitieleider Midden heeft echter aangegeven dat deze éénmalige keuze per vereniging geldt (en dus niet per team of per wedstrijd). TTV Hilversum kiest er om praktische redenen voor om in de najaarscompetitie 2015 alle (thuis)wedstrijden met de oude ‘celluloid’ bal te spelen, zegt wedstrijdsecretaris Duco Lieste.
De plastic trainingsballen zijn momenteel nog prijzig, de kwaliteit is nog niet optimaal én de ballen gaan vaker stuk dan de celluloid bal.
Uiteraard is het mogelijk dat andere clubs er wel voor kiezen om met de plastic bal te spelen.
Tijdens uitwedstrijden kan het dan ook voorkomen dat je een wedstrijd met een plastic bal moet spelen.
Indien je alvast wilt trainen met de plastic bal, zou je een aantal kwalitatief goede 3 ster plastic ballen kunnen aanschaffen.
Een goede keuze is de naadloze Xushaofa 40+ *** bal.
Plastic ballen kunnen worden aangeschaft in de Batshop achter in de zaal. Plastic ballen lijken sterk op hun voorganger van celluloid en zijn te herkennen aan de aanduiding 40+.  Op 13 mei besloot het Hoofdbestuur van de NTTB om het verplicht spelen met de niet-celluloid (plastic) bal in de afdelingscompetities uit te stellen tot januari 2016.