Nog 3 Hilversumspelers in de halve finale van de beker

Ondanks dat alle teams van Hilversum al bij de laatste 32 waren uitgeschakeld, zijn er nog wel enkele Hilversumleden actief in de beker. Vooral buurvereniging VEV doet het opvallend goed in de beker, waar de Hilversumleden Patrik Roest, Frans Wieringa en Arnoud Meijer in het team staan.

De kwartfinale die VEV gisteren speelde tegen Elan stond werkelijk bol van de spanning! Het gevecht begon vooraf al in de kantine van ons clubgebouw, waar de spelers van ‘Elan’ (met onder andere Hilversummer Jelle Goossens en Gamal de Groot) klaagden ze het oneerlijk vonden dat er een speler aan het 5-mansteam toegevoegd werd bij Vlug en Vaardig. Aangezien dit volgens de reglementen is (en Elan maar liefst 8 spelers in het team hebben), kon hier natuurlijk niet verder tegenin gegaan worden.

Op de dag zelf begon het nogmaals. Elan wilde niet vertellen wat hun opstelling was, maar na lang volhouden gaven ze deze toch weg. Non-playing captain Frans Wieringa bekeek de opstelling en koos tactisch de opstelling van zijn eigen team. Dit pakte in het begin niet goed uit. Direct kwam VEV op een 2-0 achterstand, met onder andere een ongelukkig verlies van Patrik (19-21, 21-13, 20-22) tegen Rick de Jong. Vervolgens werden tot aan 8-6 de punten elke ronde netjes verdeeld, waardoor Elan steeds 2 punten voor bleef op VEV. Tussendoor werden er nog prachtige wedstrijden gespeeld, waaronder de strijd der kopmannen, Jelle tegen Arnoud. Beiden waren aan het bot toe gemotiveerd, maar Arnoud wist aan het langste eind te trekken (21-10, 16-21, 21-17). Patrik Roest won knap een partij na een matchpoint tegen, maar Gosse Loonstra (VEV) verloor weer een partij waarin hij matchpoints had.

Op de stand 8-6 in het voordeel van Elan kwam er nog een Hilversumduel: Patrik tegen Jelle. Patrik mocht met een 10-0 voorsprong beginnen en ging furieus van start. Dankzij uitstekend blokspel wist hij deze game met 21-10 naar zich toe te trekken. Ook de 2e game kon Jelle niet echt dichterbij komen (21-12), waardoor Patrik een prachtige overwinning binnen haalde en Jelle voor de tweede maal deze avond in het stof beet. Ondertussen wist Chris van Ouwerkerk (VEV) in diezelfde ronde ook met 2-0 te winnen, waardoor VEV volledig terug in de race was (8-8).

Arnoud mocht het beslissend dubbel veilig stellen en slaagde vol verve in deze opdracht. Met slechts 1 game tegen over de gehele avond wist hij, VEV in ieder geval te verzekeren van het beslissende dubbel. Gosse (VEV) had vervolgens in de eerste game enkele gamepoints tegen Rick (Elan), maar kon deze niet verzilveren, waardoor Rick namens Elan het 9e punt binnen wist te slepen. Het beslissende dubbel moest de beslissing brengen.

Wederom kwamen er twee Hilvesumleden die voor hun club het beslissende punt mochten binnen halen. Jelle werd vergezeld met Remco Burgman (Elan), terwijl Arnoud het voor VEV samen met Chris mocht proberen. VEV ging furieus van start. De 4-0 voorsprong die ze kregen werd direct vergroot naar 8-0, wat leidde tot veel vreugde bij de massaal toegestroomde VEV-aanhangers. Zou een stunt er dan daadwerkelijk in zitten tegen de club die de vorige 2 edities de beker won? VEV ging stoïcijns door en wist de eerste game met 21-12 te pakken. Ook de 2e game bleef het verschil van 4 punt de gehele game. Op 20-16 in het voordeel van VEV was er 1 supporter (TOVO, we noemen verder geen namen 🙂 ) die iets te vroeg juichte, waardoor Chris spontaan mis serveerde. Ook het 2e en 3e matchpoint werd vakkundig weggewerkt door Elan. Op 20-19 kwam Chris verrassend met zijn backhand-tik uit de hoek, waarna Arnoud met een forehand-spin het karwei kon afmaken! Alle VEV-leden renden naar de zaal en vierden tot in de kleine uurtjes het feestje van deze historische overwinning.

VEV, waarvan de letters al snel werden ongedoopt tot Verliest Elan Vaker, zal komende week in de halve finale moeten spelen. Wanneer de loting verricht is, zal dit bericht een update krijgen over tijdstip en locatie. TTV Hilversum wenst Vlug en Vaardig (met 3 Hilversumleden) alvast veel succes in hun strijd in de halve finale!

IMG-20150620-WA0002

(v.l.n.r. Arnoud Meijer, Frans Wieringa, Patrik Roest (alle 3 Hilversumlid), Gosse Loonstra, Chris van Ouwerkerk, Michiel van Amersfoort, Onder: Nico van Vliet)

Meer foto’s zijn te bekijken via HIER