Nerveuze dames lijden terechte nederlaag

De Hilversumse dames hebben de eerste slag om promotie naar de eerste divisie verloren. Het beslissingsduel met SVE eindigde in een 6-2 nederlaag. En het begon nog zo goed voor Hilversum.  Neha Gupta zorgde er met goed aanvallend spel voor dat de sterke Lisette Schuurhof niet haar vertrouwde spelletje kon spelen en al vlot stond de 1-0 voor de Hilversumse meiden op het scorebord. Meteen daarna kwam de clash tussen beide kopvrouwen. Voor Hilversum kwam Sanne Briefjes achter tafel, terwijl Berber Heerschop namens SVE het strijdperk betrad. Briefjes kon de laatste weken al niet de topvorm laten zien die zij in het begin van het seizoen had.  Dat gegeven, opgeteld bij de zenuwen die opspeelden bij de jonge Hilversumse, bleek een te smalle basis voor winst in dit duel. De 1e game ging wat ongelukkig met 14-16 verloren, maar na winst in de 2e met 13-11 was de koek voor Hilversum op. Toen vervolgens ook routinier Angelique van den Bosch tegen de ex-Hilversumse Kelly Leideritz ten onder ging aan haar eigen onzekerheid en het sterke Hilversumse dubbel Gupta/Briefjes pas in de derde game en net te laat op stoom kwam, spoedde ook het geloof in een positieve uitslag zich rap naar de uitgang van de fraaie accommodatie van Taverzo. Briefjes kon een voortijdig einde van de wedstrijd nog even uitstellen door een 4 games overwinning op Schuurhof, maar toen SVE door overwinningen van Leideritz en Heerschop op respectievelijk Gupta en Van den Bosch een 2-5 voorsprong nam, was het pleit eigenlijk al beslecht. Een moedig strijdende Briefjes, die meer tegen zichzelf dan tegen de tegenstander speelde, ging nipt in 5 games ten onder tegen Leideritz, waarna SVE aan het meer dan verdiende promotiefeest kon gaan beginnen,.

Voor de Hilversummers is het snel uithuilen geblazen en de accu opladen voor de herkansing komende zaterdag tegen De Treffers 2 uit Roelofarendsveen. Dit team is als de nummer 5 van de 1e divisie veroordeeld tot het spelen van een degradatieduel tegen Hilversum. Deze wedstrijd wordt gespeeld bij Docos, Hoge Morsweg 201 in Leiden. Loting heeft bepaald dat Hilversum de uitspelende vereniging is.  De wedstrijd begint om 15.00 uur.

Neha Gupta versloeg Lisette Schuurhof, maar het promotieduel met SVE ging verloren.