Neha en Niral Gupta succesvol tijdens NK Jeugd

Niral en Neha Gupta gingen bij de Nederlandse Jeugd Kampioenschappen 2016 in Nijmegen allebei met een beker naar huis. Niral werd eerste bij de Pupillen-B en Neha werd derde bij de Junioren-B. Daardoor mochten ze meedoen op de volgende dag bij de NJK-A.

De 12-jarige Niral Gupta was 11/15de geplaatst bij de pupillen. In haar poule moest ze tegen de als eerste geplaatste Daniëlle Storteboom van Argus. Met  6-11 11-6 6-11 11-7 11-5 won ze de wedstrijd. Niral werd eerste in de poule door alle wedstrijden te winnen en mocht verder naar de hoofdronde. Door een bye was ze meteen geplaatst in de kwartfinale. Tegen Nina Romano van Trias won ze gemakkelijk met 3-0. In de halve finale was de tegenstander eerste-klasse speelster Dorianne Treffers. In een vier-setter werd Dorianne er afgeslagen en plaatste Niral zich voor de finale. Niral had tijdens andere toernooien tegen de als tweede geplaatste Pien Kamps van Argus gespeeld met minder succes. In een verrassende drie-setter, 13-11 11-6 11-7, won Niral de wedstrijd en werd Jeugd kampioen van Nederland bij de Pupillen-B!

In de tussentijd speelde Neha Gupta [15/21] in een poule van 5 meisjes. De 15-jarige was derde geplaatst in de poule met Jade van Schaik als eerste, en Nina van Oost als tweede geplaatst. Ze won haar eerste wedstrijd in drieën en haar tweede in vieren resp. van Maxime Hensing en Nina van Oost. Van de landelijk-B speelster, Jade van Schaik, won ze verrassend in een drie-setter. En natuurlijk, tegen Layla Karthaus van Over ’t Net was winnen geen moeilijke taak. Ze ging door naar de hoofdronde. Neha had ook een bye en moest in de kwartfinale tegen Sharon van Zelderen van TTVN. Met  11-9 11-8 8-11 11-6 won ze de wedstrijd en mocht ze door naar de halve finale. Helaas was Chimene Loesberg te sterk met haar snelle contra rally’s en goeie service. Maar toch nog een mooie derde plek voor Neha Gupta!

Eric de Boer ging mee als coach en heeft de twee Hilversummers gedurende de dag gecoacht met veel succes. Bij de NJK-A de volgende dag was Niral Gupta ingedeeld in een vierkamp met Emine Ernst, Julia Cao, en Chana van der Venne. Tegen Julia Cao had ze een kans maar die werd niet gepakt: 10-12 9-11 11-7 5-11. Van Chana van der Venne heeft ze in de vijfde 11-13 verloren. Niral had deze dag geen coach, maar heeft toch prima gespeeld. Neha had geen kans om te winnen omdat ze tegen meisjes als Shuhan Men en Vera van Boheemen (latere winnares) moest. Maar toch een mooie ervaring!

Neha Gupta, NK BNiral Gupta, NK B

Neha Gupta (derde van links) behaalde tijdens het NK B een gedeelde derde plaats. Haar zus Niral (foto rechts) werd winnaar bij de pupillen B.