Nathan van der Lee hoopt bij Hilversum op ‘sfeer en gezelligheid’

Het was misschien wel de meest verrassende transfer tot nog toe bij Hilversum. Insiders hadden rekening gehouden met de komst van Gamal de Groot als versterking van het eerste team. Het werd Nathan van der Lee. De Groninger kwam de afgelopen twee seizoenen uit voor de najaarskampioen van de eredivisie, Enjoy & Deploy Taverzo. Van een topteam in de eredivisie naar een club die nog strijdt om de titel in de eerste divisie. Nathan van der Lee ontkent niet dat de overgang van Zoetermeer naar Hilversum voor hem een sportieve aderlating is. Maar de 22-jarige Groninger vindt op dit moment andere zaken belangrijker.

De onderlinge teambinding bijvoorbeeld. Die teambinding heeft hij de afgelopen tijd bij Enjoy & Deploy node gemist. Zijn teamgenoten zijn een IJslander, een Kroaat, twee Chinezen en een Nederlander. Omdat het niet mogelijk is om doordeweeks in teamverband te trainen, speelt  Nathan van der Lee mee met de selectie van FVT in Rotterdam. Het spelen bij Enjoy & Deploy is niet wat hij zich ervan had voorgesteld. ,,We zijn met z’n zessen en ik speel  vrij weinig wedstrijden in competitieverband. Verder mis ik de sfeer en gezelligheid. Die zijn voor mij heel belangrijk om te presteren.”

Van der Lee denkt hij er in dat opzicht met de transfer naar Hilversum op vooruit gaat. Hij hoopt bij Hilversum het plezier weer terug te vinden.  ,,Mijn prestaties zijn de afgelopen periode niet verbeterd, ik heb zelfs een terugslag gehad. Ik denk dat dat mede te maken heeft gehad met de omstandigheden. Ik weet dat als ik fanatiek blijf doortrainen, ik nog flink wat progressie kan boeken.”

Hilversum heeft er straks een linkspoot bij met potentie. Geen hardhitter, maar een stylist, die het van z’n balgevoel moet hebben. Nathan’s talent werd al vroeg herkend. Al van jongs af aan maakte hij deel uit van de nationale jeugdselectie. Hij nam deel aan jeugdinterlands en EK’s, deed veel internationale ervaring op.

Passie

De student Small Business & Retail Management  doet niets liever dan tafeltennissen en vindt het leuk om zijn kennis en passie over te dragen op anderen. Hij wil graag zijn steentje bijdragen bij Hilversum door training te geven en te coachen.  Hij is momenteel zijn Trainer 3-opleiding aan het afronden. Ondanks het feit dat Nathan per 1 mei van Zoetermeer naar zijn geboorteplaats Groningen terugverhuist, wil hij ‘minimaal één keer per week, liefst twee keer’ bij Hilversum zijn. ,,Om te trainen, training te geven en clubbinding op te bouwen.” Het op en neer reizen van Groningen naar Hilversum v.v. vindt hij geen bezwaar. ,,Ik ben gewend kilometers te maken.” Daarnaast benut hij de trainingsmogelijkheden in zijn eigen omgeving.

Wat hij van Hilversum weet? ,,Het is de grootste vereniging van Nederland, een club met ambitie. Tycho Dekkers ken ik goed. Die heeft mij vroeger regelmatig gecoacht op jeugdtoernooien. We hebben wel een klik met elkaar. Hij heeft ook die passie voor tafeltennis.”  De Groninger heeft er alle vertrouwen in dat als Hilversum de sprong naar de eredivisie kan maken, handhaving tot de mogelijkheden behoort.  ,,Ik heb er in elk geval veel zin in.”

Eugène Staffhorst