Nathan van der Lee en Guusje Hendriks ongeslagen op super sunday

Heren 1 knokt zich naar de eerste overwinning en de dames zetten goede stap richting handhaving

Het eerste herenteam van TTV Hilversum heeft de eerste overwinning geboekt in de Eredivisie A. In Hilversum werd Smash ’70 met 4-2 verslagen.

Nathan was, zoals wel vaker dit seizoen, de grote man aan de kant van Hilversum. In zijn eerste wedstrijd tegen Koen Hageraats verdween een 2-0 voorsprong als sneeuw voor de zon, maar in de vijfde bleef Nathan aan de goede kant van de score. Hoogtepunt was zijn wedstrijd tegen kersvers Nederlands Kampioen, Ewout Oostwouder. In een waanzinnige wedstrijd liet Nathan zien, zich nog altijd te kunnen meten met de beste spelers van het land.

Merijn begon goed en won gedecideerd van Gamal de Groot, inwoner van Hilversum. Vier close games waren voor Merijn genoeg om Hilversum voor de pauze op voorsprong te zetten. Koen Hageraats bleek te sterk voor Merijn. Na een 1-1 tussenstand in games schroefde Koen zijn niveau op en moest Merijn passen.

Tycho kwam tegen Ewout niet in zijn spel en na drie vlotte games kon Tycho zijn batje alweer opbergen. In de slotpartij mocht hij nog een keer achter de tafel verschijnen. Gamal leek Tycho opnieuw op een nederlaag te trakteren, maar op karakteristieke wijze knokte Tycho zich terug. Gamal was in de vierde game bij 7-2 maar enkele punten verwijderd van de overwinning, maar Tycho won alsnog. Door de eerste overwinning is Hilversum van de laatste plaats in de Eredivisie A af.

Zonder Tanja Helle en Kelly Leideritz op het wedstrijdformulier kwamen de dames ook goed uit de startblokken en stonden bij de pauze met 2-1 voor tegen Panningen. Marianna verloor haar eerste wedstrijd van Patricia van Lent met 11-9 in de vijfde, maar Guusje won vervolgens kinderlijk eenvoudig van Marleen van de Werken en bracht de stand daarmee gelijk. Elisa noteerde een erg belangrijke winstpartij door Mandy Stammen met het kleinst mogelijke verschil in de vijfde game te verslaan; 12-10.

Marianna had duidelijk niet het geluk aan haar zijde. In de vierde game overleefde ze meerdere matchpoints tegen Marleen van de Werken. Kreeg in de vijfde game zelf ook twee matchpoints, maar beet helaas in het stof. Toen Elisa vervolgens vrij vlot van Patricia verloor, stond Panningen ineens op voorsprong. Guusje liet het er niet bij zitten en won ook haar tweede wedstrijd met 3-0 van Mandy Stammen. Door dit gelijke spel lijkt directe handhaving Hilversum bijna niet meer te kunnen ontgaan, wat als promovendus een uitstekend prestatie is.