Na ruim 60 jaar triest einde voor Bussums tafeltennis

Nu er tot 1 september niet binnen gesport mag worden, bestaat de vrees dat sommige clubs de coronacrisis niet zullen overleven. Voor Tafeltennisvereniging Good Luck is na 63 jaar het doek gevallen. Het opheffen van de ooit zo bloeiende Bussumse vereniging stond echter al vast voordat de coronacrisis uitbrak.

Good Luck had al jaren te maken met een afkalvend ledenbestand en een steeds forsere zaalhuur. De club lag daarover met de gemeente in de clinch. Die was niet bereid om de tarieven aan te passen. ,,Dat heeft ons de das omgedaan”, stelt bestuurslid Gerard van Giessen.

Voor aanvang van de voorjaarscompetitie hadden de leden er al mee ingestemd dat dit hun laatste optreden zou worden. Door de coronacrisis kwam het tot een vervroegd einde. ,,We zouden begin juni nog een afscheidsfeestje vieren, dat gaat niet door. We zullen dat op een later tijdstip alsnog doen.”

Het Oliebollentoernooi was een der laatste activiteiten van Good Luck.

Het opheffen van Good Luck betekent tegelijkertijd dat na meer dan 60 jaar een einde komt aan het Bussumse tafeltennis, dat in de bloeiperiode drie verenigingen kende: Good Luck, Buna en BTTC (later Metac). Buna bestaat nog op papier met één team dat speelt in Muiderberg, maar getafeltennist wordt er niet meer in Bussum.

De kantine van de gymzaal aan de dr. Schaepmanlaan is leeg, de tafeltennistafels zijn via Marktplaats verkocht. ,,Ze hebben meer opgebracht dan dat we er twaalf jaar geleden voor hebben betaald toen we ze van jullie vereniging overnamen”, zegt Van Giessen.

De club had uiteindelijk nog 14 leden over. Twaalf van hen zullen zich aansluiten bij TTV Laren.