Mick de Vette pakt op overtuigende wijze clubtitel bij de senioren

Voor het eerst in 3 jaar werden er afgelopen zondag 8 januari weer Clubkampioenschappen Senioren gehouden. Dat leverde een nieuwe clubkampioen van TTV Hilversum op. Mick de Vette nam het stokje over van zijn teamgenoot Arnoud Meijer, die in 2020 de sterkste was.
Hoewel de opkomst met minder dan 40 spelers tegenviel, werd er met volle overgave gestreden om de prijzen. De spelers in de hoogste klasse waren onderverdeeld in een 8-kamp en een 7-kamp. De wedstrijden werden aan het begin van de middag  onderbroken door een gezamenlijke lunch van alle deelnemers.

Nadat de kroketten naar binnen waren gewerkt, bleek geen der favorieten zich te hebben verslikt. Wel wist Teun Salentijn, die een dag eerder voor de tweede keer clubkampioen jeugd was geworden, in de slotronde de niet geheel fitte Arnoud Meijer te verslaan. Hij moest het in de halve finale opnemen tegen de nummer twee van de andere poule, Elwin Huiden. De 15-jarige Teun liet ook in deze wedstrijd zien dat hij het eerste-divisieniveau aan kan. De twee youngsters maakten er een spannend en mooi duel van, dat met 11-8 in de vijfde game door Teun werd gewonnen.
In de andere halve finale had Arnoud zijn kruit verschoten, waardoor Mick eenvoudig kon doorstomen naar de finale. Ook in de eindstrijd bleef Mick tamelijk eenvoudig overeind. Teun had veel moeite met de harde, directe aanvalsslagen van zijn opponent. Mick won overtuigend met 3-0: 11-7, 13-11 en 11-8.

De nieuwe kampioen moest echter zonder de grote wisselbeker naar huis. Die is al jaren spoorloos en kon dus opnieuw niet worden uitgereikt. Voor de prijsuitreiking werd een surrogaat van stal gehaald, met de belofte dat er snel een nieuwe wisselbeker komt met de namen van de clubkampioenen uit het recente verleden daarop gegraveerd. Zo wordt de historie van dit evenement in ere gehouden.

Na afloop gingen alle winnaars traditiegetrouw samen op de foto. Staand van links naar rechts: Mick de Vette, Teun Salentijn en Melle Scholten.
Vooraan van links naar rechts: Charley Hart, Oleksii Shabrov en Jean-Marie Prost.

Prijswinnaars clubkampioenschappen senioren 8-1-2023:

Verzamelklasse 1:
1e  Mick de Vette (Clubkampioen senioren 2023)
2e  Teun Salentijn
Verzamelklasse 2: