Mick de Vette nieuwe clubkampioen jeugd

Hilversum heeft een nieuwe clubkampioen bij de jeugd. Mick de Vette nam de kampioensbeker over van Heleen Hop, die haar titel dit jaar niet kon verdedigen.Mick won in de finale overtuigend van zijn teamgenoot Lars de Visser, die ook een goed toernooi speelde. Mick was echter de grote man door de hele dag ongeslagen te blijven. De pas 13-jarige Nijkerker won ook de hoogste ratingklasse en samen met Djermo Roest werd hij ook dubbelkampioen. Mick kwam handen tekort om alle prijzen mee naar huis te nemen. In totaal deden er aan de clubkampioenschappen op 2 januari 32 spelers mee, van starters tot Landelijk A.

Er was nog één speler die in alle drie de klassen een prijs in de wacht wist te slepen. Thijmen van Woudenberg, eveneens 13 jaar,  werd verrassend tweede in de Verzamelklasse 2, hoewel hij pas anderhalf jaar lid is van Hilversum. Daarnaast won hij de Ratingklasse 5 en samen met Tim Hoveling de Dubbelklasse 2.  Tim, die ook nog niet zo lang tafeltennist, ging er met twee prijzen vandoor. Een mooie prestatie van deze jonge spelers.

De starters, verenigd in Verzamelklasse 3, speelden een 7-kamp, waarbij Sam Vijfschaft als sterkste tevoorschijn kwam. Na 7 uur tafeltennis konden om 17 uur de prijzen worden uitgereikt en gingen de prijswinnaars samen op de foto. Voor hen is het nieuwe jaar goed begonnen.

Prijswinnaars clubkampioenschappen 2-1-2016:

Verzamelklasse 1:

1e  Mick de Vette (clubkampioen jeugd 2015-2016)

2e  Lars de Visser

1e River Briët / Sam Vijfschaft

2e Yann Beek / Jochem Visser

CK 020116, prijswinnaars2

De prijswinnaars in de hogere klassen, met op de voorgrond de nieuwe clubkampioen Mick de Vette.

CK 020116 prijswinn. starters

De starters kregen allemaal een prijs. Staand in het midden winnaar Sam Vijfschaft.