Met ‘bloed, zweet en tranen’ over de finish

Ze waren helemaal total loss, maar ze hebben het gehaald. Anca van de Kuilen en haar vriendin Dionne de Hoop kwamen vrijdagmiddag volledig uitgeput over de eindstreep op de laatste dag van de Nijmeegse Vierdaagse. Ze hadden in vier dagen 160 kilometer gelopen voor het goede doel: de sponsoractie ten bate van de Stichting Stop Hersentumor. Anca en haar vriendin werden opgewacht door vrienden en familieleden, die hun feliciteerden met de bijzondere prestatie. Op wilskracht en karakter hebben de dames de tocht voltooid. ,,Als we niet voor het goede doel hadden gelopen, dan waren we de tweede dag al gestopt”, zegt Anca. Haar vriendin zag het op een gegeven moment ook niet meer zitten. ,,Ik had na de eerste dag al blaren onder de voeten.” Ook het weer maakte het zwaar. ,,We liepen vier dagen achter elkaar bij 28 graden.”  Ze verbeten de pijn onderweg, omdat ze van tevoren hadden aangegeven dat ze niet zouden opgeven.

Een ploeg van Hart van Nederland maakte woensdag, op de tweede dag, opnamen van Anca. Die werden ’s avonds uitgezonden. De tv-aandacht is extra publiciteit voor de Stichting Stop Hersentumor. ze heeft met de sponsorloop inmiddels meer dan 1000  euro bijeengebracht. Anca is blij met de donaties. Maar meedoen aan de Nijmeegse Vierdaagse, dat is er voorlopig niet meer bij.

Mensen die nog geld willen doneren, kunnen een bedrag storten op rek. 388294701 t.n.v. penningmeester TTV Hilversum o.v.v. sponsorloop Anca van de Kuilen.

Anca, Vierdaagse