Merijn de Bruin geeft weer seminar mentale training

Sportpsycholoog Merijn de Bruin, tevens speler van het eerste herenteam van Hilversum, geeft op zaterdag 7 december weer een seminar mentale training. Zowel leden als niet-leden van Hilversum kunnen zich hiervoor aanmelden.

Veel sporters, scholieren en werknemers worstelen met knelpunten die verhinderen dat zij goede prestaties leveren. Zij benutten hun talenten en capaciteiten nog onvolledig. Door gerichte mentale training vanuit de beste wetenschappelijke technieken bereik je meer focus, zelfvertrouwen en resultaat met minder (in)spanning.

Vanwege het succes van voorgaande bijeenkomsten wordt het seminar herhaald op zaterdag 7 december van 9.30u tot 12.30u in de kantine van TTV Hilversum. In het seminar leer je onder andere een aantal van de volgende specifieke mentale vaardigheden om met meer rust, zelfvertrouwen en resultaat te presteren in sport, school en werk.

1. Optimale doelen stellen Doelen helpen om je aandacht te richten. Welke doelen verbeteren je prestatie en hoe vergroot je de kans lange termijn doelstellingen te halen?

2. Spanningscontrole Optimaal presteren gaat samen met een optimaal spanningsniveau. Wat zijn de belangrijkste technieken om je te ontspannen en om jezelf te activeren?

3. Verbeelding Met verbeelding oefen je situaties in je gedachten, wat de uitvoering in het echt vergemakkelijkt.

4. Gedachte-/emotiecontrole Je gedachten beïnvloeden onder andere je gevoelens, zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen. Wat zijn constructieve gedachten en hoe kun je je gedachten beïnvloeden?

5. Concentratie Optimaal presteren vereist de vaardigheid om je aandacht vast te houden (focussen) en terug te komen in je concentratie (refocussen). Hoe kun je dit het beste trainen?

De kosten van mentale training kunnen voor sommigen een belemmering zijn. Je kunt nu profiteren van een uitzonderlijk lage prijs. Het seminar kost slecht €30,-. Voor ouders die meegaan is het seminar kostenloos. Ik kies ervoor om de prijs laag te houden om mentale training voor zoveel mogelijk geïnteresseerden toegankelijk te maken.
Zie voor een introductie van mentale training en Merijn de Bruin de video ‘Door betere focus meer resultaat’ https://tiniurl.com/d5qyy82
Meld je aan via optimaalpresteren@gmail.com / 06-44502233

Datum en tijd: zaterdag 7 december 2013 van 9.30u tot 12.30u Locatie: TTV Hilversum (Vaartweg 52, 1217 SV, Hilversum – achter het gemeentelijk Gymnasium)
Ken je anderen voor wie dit seminar ook interessant is, stuur ze dan deze informatie door. Op die manier kan ik zoveel mogelijk mensen helpen.
Ik zie er naar uit je te ontmoeten op zaterdag 7 december as. en je te helpen mentaal in topconditie te komen! Net als voorgaande keren wordt het een fantastisch seminar!

Merijn de Bruin