Merijn de Bruin geeft cursus mentale training voor Hilversum-leden

Op woensdag 30 januari geeft Merijn de Bruin, sportpsycholoog en 1e team speler van TTV Hilversum, een introductiebijeenkomst over mentale training. De bijeenkomst is kosteloos en bedoeld voor zowel jeugdleden en hun ouders als voor andere belangstellenden.

Om je maximaal te ontwikkelen heb je specifieke mentale vaardigheden nodig en ‘zelfcontrole’ tijdens het presteren.

• Wat voor doelen stel je jezelf?
  • Wat doe je vlak voor een wedstrijd, ontspan je je of pep je jezelf op?
  • Hoe zorg je ervoor dat je je aandacht bij je taak houdt en niet afgeleid wordt door een tegenstander/concurrent?
  • Wat doe je om ervoor te zorgen dat je blijft vertrouwen in jezelf, ook na een slechte prestatie of een fout?

Deze onderwerpen zijn niet alleen belangrijk op het gebied van sport, maar ook bij situaties op school, studie of werk.

Je kunt technisch, tactisch en fysiek nog zo goed voorbereid zijn, maar als je niet weet hoe je met wedstrijdspanning omgaat, dan is er in een wedstrijd weinig terug te zien van je niveau. Kortom, mentale training leert sporters, die worstelen met tegenslagen en spanning, specifieke vaardigheden waardoor ze met meer rust, focus, zelfvertrouwen en resultaat wedstrijden spelen.

De bijeenkomst op 30 januari begint om 18.30 en duurt tot uiterlijk 20 uur. Vooraf aanmelden bij René Hijne: renehijne1@gmail.com

Merijn de Bruin (41) uit Amstelveen is geaccrediteerd  sportpsycholoog en eigenaar van Bureau Optimaal Presteren. Hij is getrouwd, vader van 2 dochters (1 en 3 jaar oud) en speelde afgelopen seizoen seizoen voor het eerst bij TTV Hilversum. Vorig jaar speelde hij bij Pecos (Oegstgeest). Daarvoor werd hij landskampioen met Enjoy & Deploy. In het verleden kwam hij uit voor het Nederlands team speelde zo’n 15 jaar in de top 10 van Nederland. In 2009 werd hij met Frank Rengenhart Nederlands kampioen dubbel en verliezend finalist in het enkelspel. Merijn de Bruin studeerde in 1997 af Arbeids- & Organisatiepsycholoog aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna volgde hij postacademische opleidingen sportpsycholgie en neurofeedback. Sinds 2005 heeft hij een eigen bureau en geef hij mentale training vanuit verschillende psychologische methodieken.

Meer focus, zelfvertrouwen en resultaat met minder (in)spanning.

Ik help organisaties en medewerkers, die worstelen met het halen van hun prestatiedoelstellingen, om minimaal 10% productiever te worden. Dit zorgt tevens voor reductie van verzuim door psychische of werkgerelateerde klachten met minimaal 20%.

Daarnaast leer ik sporters die moeite hebben met tegenslagen en spanningen, specifieke vaardigheden waardoor ze met meer rust, zelfvertrouwen en resultaat wedstrijden spelen.