Meld je aan voor de cursus Mentale training van Merijn de Bruin

TTV Hilversum organiseert in samenwerking met de NTTB en het NOC-NSF een workshop Mentale training in de vorm van een bijscholing voor trainers. Het is tevens een cursus voor spelers. De workshop wordt gegeven op maandag 11 en 25 september en maandag 9 oktober van 20.15 tot 21.45 uur. Docent is Merijn de Bruin (sport- en prestatiepsycholoog). Locatie is het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg.

Merijn is in 1997 afgestudeerd als  Arbeids- & Organisatiepsycholoog en sinds 2005 is hij eigenaar van “Psycholoog Optimaal Presteren.” Daarnaast is hij geaccrediteerd Sportpsycholoog en als docent verbonden aan de Wageningen Universiteit. Verder heeft hij een achtergrond in de topsportwereld. Hij is (voormalig) topsporter* en commentator tafeltennis bij Eurosport. Merijn heeft jaren in het eerste team van TTV Hilversum gespeeld.

De cursus bestaat uit 5 onderdelen:
·        Spanningscontrole
·        Doelen stellen
·        Gedachtecontrole
·        Aandachtscontrole
·        Concentratiecontrole

Er kunnen maximaal 30 personen mee doen aan de bijscholing/cursus, daarom heeft de technische commissie een volgorde ingebouwd om deel te nemen.
1.      Beginnende trainers (TT2),  ook van buiten Hilversum
2.      Alle trainers van Hilversum
3.      Landelijke spelers
4.      Overige leden
Van leden van TTV Hilversum wordt een eigen bijdrage van €25 gevraagd voor 3 avonden. Deelnemers die geen lid zijn van Hilversum betalen €45 inschrijfgeld, contant te betalen tijdens de eerste bijeenkomst.

Voor TT2 en TT3 trainers levert de opleiding punten op voor licentiebehoud. Aanmelden doe je door een e-mail te sturen naar: bertolofsen@hotmail.com

* Sportprestaties Merijn de Bruin:
-2e plaats NK herenenkelspel: 2009
-Nederlands kampioen dubbelspel: 1996 en 2009
-3e plaats herenenkelspel: 1994, 1996, 2006, 2007, 2010
-Nationale top 12: 2e plaats in 2008, 3e plaats in 1998 en 2009
-Nederlands kampioen teams in 2010.