Perspectief lonkt voor de binnensporten (maar nog niet op 11 mei)

Welgeteld 127 dagen (4,5 maand) is het Tafeltenniscentrum vanwege de coronamaatregelen al gesloten. Nu de eerste stap is gezet met het versoepelen van de maatregelen lijkt het aftellen naar de heropening begonnen. De maand mei biedt wat dat betreft perspectief voor alle clubleden die er vurig naar verlangen om binnen weer een balletje te kunnen slaan. Wanneer precies, en onder welke (strenge) restricties de zaal weer open kan, blijft nog even gissen.

Feit is dat het hervatten van de binnensporten onderdeel is van de volgende stap in de plannen van het kabinet. Vooralsnog gebeurt dat nog niet op 11 mei (zoals eerder aangekondigd) omdat de besmettingsgraad en de druk op de ziekenhuizen nog te hoog is. De tweede stap is in elk geval een week uitgesteld. Maar hoe dan ook gloort er na maanden van inactiviteit dus weer licht aan de horizon.

De openstelling van de binnensport gaat volgens de kabinetsplannen in vijf stappen, waarbij heropening van de bar en kantine (stap 4) op z’n vroegst half juni kan plaatsvinden. Pas dan zal het verenigingsleven langzaam maar zeker weer volledig op gang komen. Uiteraard is er ook in de zomerperiode volop gelegenheid om het luie zweet eruit te slaan. En hopelijk wordt het dan weer ouderwets gezellig aan de bar. We hopen dat na de zomer ook de clubleden die de kat uit de boom willen kijken, de weg naar het Tafeltenniscentrum weer weten te vinden.

Natuurlijk zullen we, na de beproevingen van de laatste maanden, de heropening samen met jullie op een gepast moment gaan vieren. Voorlopig eerst maar eens afwachten tot het verlossende woord wordt uitgesproken.