Landelijke teams starten nieuw seizoen met thuiswedstrijden

Wilfred Schipper (2)Komende zaterdag gaat de landelijke tafeltenniscompetitie weer van start. De Hilversum-teams spelen al direct hun eerste thuiswedstrijden (aanvang 16 uur).Alle teams komen in actie, maar de twee vernieuwde eredivisieteams van TTV Hilversum hebben een afwijkend programma ten opzichte van de overige landelijke teams. Heren 1 en dames 1 starten het seizoen dan ook met een uitwedstrijd.

Eredivisie

Het vernieuwde Heren 1 bindt zaterdag (16 uur) in Oegstgeest de strijd aan Pecos. Door de komst van Gamal de Groot (22, overgekomen van Smash Hattem) en Jonah Kahn (42, eveneens overgekomen Smash Hattem) is het eerste herenteam van Hilversum sterker dan vorig jaar. De bedoeling is dat de begin-twintigers Gamal de Groot en Nathan van der Lee de dragende krachten worden in het vernieuwde Hilversum-team en de begin-veertigers Merijn de Bruin en Jonah Kahn samen als ’derde speler’ gaan fungeren. Beiden hebben een schat aan eredivisie-ervaring. Hilversum behoort op papier dit seizoen tot de betere eredivisieteams en heeft dan ook goede kansen zich te plaatsen voor de play-offs.

Het dames eredivisieteam is dit seizoen aangevuld met Esther van de Heuvel (27, overgekomen van Entac). Samen met Tanja Helle en Marianna Rolikova staat dit team voor de opdracht zich te handhaven in de eredivisie. De dames spelen zondag 14 september bij Westa (aanvang 14 uur) hun eerste wedstrijd.

Tweede divisie

De overige landelijke teams staan te popelen om zaterdag in eigen huis te strijden voor een optimaal resultaat. Doordat Jelle Goossens deze competitie uitkomt voor SKF en Arnoud Meijer met een verjongd team van start gaat in de tweede divisie, is Wilfred Schipper de enig overgebleven speler in Heren 2, dat vorig seizoen degradeerde uit de eerste divisie.

Met de routiniers Hans den Blanken, Wouter Schoeber, Lars Adema en Donald Hessing heeft Hilversum 2 een zeer representatief team voor de tweede divisie. We zijn benieuwd of dit team zich kan mengen in de titelstrijd. Schipper en de zijnen bijten het spits af tegen HBC uit Heemstede.

Heren 3, eveneens uitkomend in de tweede divisie, is flink verjongd en kent twee nieuwe gezichten. Routinier Arnoud Meijer moet jeugdig talent Max Koopman (15) en Frank van der Wurff (21) op sleeptouw nemen in de tweede divisie. De youngsters staan voor een pittige opgave, omdat ze direct uitkomen in de tweede divisie. Vertrouwen is er voldoende in de nieuwe aanwinsten. Zo wist Max zich in het voorjaar met zijn team Steeds Hoger/TSB te kronen tot Nederlands Kampioen. Frank komt over van de Victory uit Weesp, waar ook Max een bekend gezicht is. Frank heeft een enorme drive en heeft zojuist twee weken training in Hongarije erop zitten. Hilversum 3, dat in poule B ook Bijmaat treft, bindt zaterdag op eigen tafel de strijd aan met de Enschedese Tafeltennis Club (Entac).

Hilversum heeft dit seizoen ook een tweede damesteam. Guus Hendriks, Elisa Stuveling en Kelly Leideritz, moeten in staat worden geacht de kampioensvlag te hijsen in de tweede divisie. Maar dan moet er zaterdag wel gewonnen worden van het bezoekende Swift Deventer.

Derde divisie

Hilversum 4 en Hilversum 5 gaan komend seizoen op herhaling in de derde divisie.  Team 4 gaat opnieuw voor de titel, terwijl bij team 5 handhaving het parool is. Team 5 was ongelukkig gedegradeerd, maar kreeg na een aanvraag toch weer een plek in het landelijk toegewezen.

Ilan Meijer, momenteel geblesseerd, is toegevoegd aan team 4, dat zaterdag het onbekende VVV 2 uit Leidschendam op bezoek krijgt. Hilversum 5 moet het opnemen tegen Smash Monster.

Landelijke Jeugd

Bij de jeugd van TTV Hilversum zijn er dit seizoen ook enkele nieuwe ontwikkelingen.  Hilversum is een samenwerking aangegaan met Belcrum (Breda) door een combiteam te formeren met twee spelers van beide verenigingen. Heleen Hop en Patrik Roest gaan met Alice Vos en Lucas Vermeer proberen zich bij de beste twee te plaatsen in Landelijk A, om daarmee een plek te veroveren in de kampioenspoule, waarin gestreden wordt om het Nederlands kampioenschap voor jeugdteams.

Daarmee wordt het vertrek van Roy Kapel (naar Shot) ruimschoots gecompenseerd en hoeft er naar verwachting niet snel meer met een invaller te worden gespeeld.

Nieuw is ook dat Hilversum er een tweede landelijk jeugdteam met jonge spelers bij heeft gekregen. Lars de Visser, Djermo Roest, Fons Verkerk en Mick de Vette werden ingedeeld in de Landelijk C-klasse. Qua leeftijd en niveau een homogeen team, dat nog een aantal flink jaren mee kan draaien bij de jeugd. Mick de Vette kwam over van Rega om hier landelijk te kunnen spelen.

Samestelling landelijke teams seizoen 2014-2015:

Dames 1, eredivisie: Tanja Helle, Marianna Rolikova, Esther van den Heuvel

Dames 2, tweede divisie: Kelly Leideritz, Guusje Hendriks, Elisa Stuveling

Heren 1, eredivisie: Merijn de Bruin, Nathan van der Lee, Gamal de Groot, Jonah Kahn

Heren 2, tweede divisie: Wilfred Schipper, Wouter Schoeber, Donald Hessing, Lars Adema, Hans den Blanken

Heren 3, tweede divisie: Arnoud Meijer, Max Koopman, Frank van der Wurff

Heren 4, derde divisie: Raymond van Putten, René Arbon, René van de Velde, Wouter van der Mark, Ilan Meijer

Heren 5, derde divisie: Tjarko Bosma, Robert van der Horst, Jan Dubelaar, Pieter Salentijn

Jeugd 1, Landelijk A: Heleen Hop, Patrik Roest, Alica Vos, Lucas Vermeer

Jeugd 2, Landelijk C: Lars de Visser, Fons Verkerk, Djermo Roest, Mick de Vette