Lagere senioren slaan 18.894 punten bij elkaar bij RK Midden

Tijdens het tweede weekend van de Regio Kampioenschappen Midden kwamen de lagere senioren (20 januari) en lagere jeugd (21 januari) in actie. Bij de lagere senioren was de opkomst goed te noemen. 73 spelers van 20 verschillende verenigingen deden mee. Almeerspin was met maar liefst 11 deelnemers aanwezig.  In totaal werden er 270 wedstrijden, 1034 games en 18.894 punten gespeeld, heeft toernooileider Duco Lieste uitgerekend. Aistė Kvietkauskaitė (Almere United) en Gosse Loonstra (Vlug en Vaardig) hadden weinig tijd om uit te rusten: zij kwamen in de enkel- en dubbelklasse finale en speelden maar liefst 14 wedstrijden.

Was om 9.30 uur bij aanvang van de dubbels nog de vraag wie het meest wakker was, gaandeweg kwamen de meesten goed op dreef en werden er op de 22 tafels in beide zalen van het Hilversumse Tafeltenniscentrum als vanouds fanatiek gestreden om de prijzen. Waarbij de gezellige sfeer en de onderlinge band die veel tafeltennissers nu eenmaal hebben, voor extra spelvreugde zorgde.

Al met al kan organisator TTV Hilversum terugkijken op een zeer geslaagde editie van de Regio Kampioenschappen. Diverse vrijwilligers zijn meerdere dagen in actie geweest om dit evenement in goede banen te leiden. Een eervolle vermelding is er zonder meer voor Frank Willemsen van SVO, die de ultieme prestatie leverde. Op beide jeugddagen van de RK op 14 en 21 januari was hij succesvol als coach de gehele dag actief. Bij de hogere senioren op 13 januari had Frank zijn coach-pet af en maakte hij deel uit van de toernooileiding. Op de vierde dag, bij de lagere senioren op 20 januari, verscheen Frank wederom in een andere gedaante, namelijk als deelnemer. En met succes. Hij won de hoofdronde van klasse 6. Bij elkaar heeft Frank (tweede van rechts op de groepsfoto) zo’n 35 uur aan RK-beleving achter de rug. En dan te bedenken dat hij ook nog een aandeel had in de voorbereiding van dit evenement!
Prijswinnaars RK Senioren 20 januari 2024

Enkel 4 Hoofdronde
1. Olaf Kooijman (Hoogland)
2. Aistė Kvietkauskaitė (Almere United)

Troostronde 4
1. Prashant Bhushan (SVE)
2. Gosse Loonstra (Vlug en Vaardig)

Enkel 5 Hoofdronde
1. Robert Klumpenaar (SVE)
2. Anton Kuijer (Hilversum)

Troostronde 5
1. Tessa Vermeer (ATC Almere)
2. Henk Kraijenbrink (SVE)

Enkel 6 Hoofdronde
1. Frank Willemsen (SVO)
2. Vincent Dymanus (Almere United)

Troostronde 6
1. Peter Bruggink (Bijmaat)
2. Pieter Van der Spek (Hilversum)

Dubbel 3
1. Kavinder Chand (Almeerspin) / Mario Spoor (Otio)
2. Frans Wieringa + Gosse Loonstra

Dubbel 4
1. Christiaan Rebel (Huizen) + Feryat Aslantas (Almere United)
2. Aistė Kvietkauskaitė en Ingmar Hamberg (Almere United)

Lagere jeugd strijdt om ruim gevulde prijzentafel

Een dag later was het de beurt aan de jongste jeugd. Hier iets minder deelnemers (61) dan de dag ervoor. Er waren diverse afmeldingen door ziekte, waardoor de schema’s op het laatste moment nog aangepast moesten worden. Maar toch twee redelijk gevulde zalen met aanstormend tafeltennistalent, nauwlettend in de gaten gehouden door de aanwezige clubbegeleiders en ouders.

Behalve veel trofeeën waren er ook nog prijzen te winnen bij de loterij, waarvoor alle deelnemers twee gratis lootjes hadden ontvangen. Zeer gewild waren de cadeaubonnen voor tafeltennisartikelen, beschikbaar gesteld door de firme Sport Europe. Bovendien ontvingen alle deelnemers een herinneringsmedaille, waardoor niemand met lege handen naar huis ging.

Gaandeweg het toernooi waren er, zoals te verwachten was, steeds meer spannende partijen te zien, die met 2 of 3 punten verschil in de vijfde game werden beslist. Voor de verliezend halve finalisten was er nog een herkansing: de strijd om de 3e plaats, die eveneens bekroond werd met een beker.
Spelers van maar liefst 10 verschillende verenigingen kregen aan het eind van de dag een trofee uitgereikt. Toernooileider Fred Visser, geassisteerd door zoon Thijs, hield strak de hand aan het tijdschema, waardoor volgens planning tegen het eind van de middag de prijzen konden worden uitgereikt. Traditiegetrouw gingen alle jeugdige prijswinnaars de zaal in voor de groepsfoto.

Alle prijswinnaars bij de AK lagere jeugd.

Prijswinnaars RK Jeugd 21 januari 2024

Enkelklasse 4 Hoofdronde
1. Teun Reeskamp (TTVHilversum)
2. Niek Martens (SVO)
3. Aimee van den Brink (TTV Huizen)

Enkelklasse 4 Troostronde
1. Nirvaan Bhardwaj (TTV Hilversum)
2. Kjell van de Veen (Over ’t Net)

Enkelklasse 5 Hoofdronde
1. Dimitri Wijnen (TTVN)
2. Jenson van den Helder (Almere United)
3. Robin Verweij (TTV Hilversum)

Enkelklasse 5 TroostoofdHronde
1. Ingmar Gerekink (Almere United)
2. Robbie Venema (LTTC)

Enkelklasse 6 Hoofdronde
1. Hugo Boonstoppel (LTTC)
2. Stijn Harmsen (Huizen)
3. Thomas Hermsen (Over ’t Net)

Enkelklasse 6 Troostronde
1. Joe Kwok (Hoogland)
2. Milo Turel (Bijmaat)

Dubbelklasse 3
1. Mischa Kolinko / Niek Martens (SVO)
2. Nirvaan Bhardwaj / Florian van Maanen (TTV Hilversum)

Dubbelklasse 4
1. Hugo Boonstoppel / Daan Koenders (LTTC)
2. Ties van den Brink / Milan Janssen (Zeta)

De prijzentafel voor de loterij was op beide jeugddagen goed gevuld.