Laatste Super Saturday van het jaar

Tafeltennisliefhebbers opgelet: zaterdag 5 november is alweer de laatste Super Saturday van dit jaar. Er valt weer van alles te beleven in het sfeervolle Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Met uitzondering van dames 1 spelen alle landelijke teams thuis.

Heren eredivisie: Hilversum 1 – Enjoy&Deploy/Taverzo

Teamselectie: Merijn de Bruin, Jelle Goossens, Tan Anran, Gamal de Groot

Ons eerste herenteam krijgt de regerend landkampioen Enjoy & Deploy / Taverzo op bezoek en staat voor de ondankbare opgave om de sterke formatie uit Zoetermeer punten afhandig te maken. Taverzo is medekoploper in de eredivisie en heeft in Martin Khatchanov (10 uit 10) en Borna Kovac (6 uit 6) twee ongeslagen spelers. Daarnaast maakt o.a. de talentvolle Roel Bogie deel uit van de formatie uit Zoetermeer. Zoals bekend staat Hilversum met 5 punten troosteloos onderaan in de eredivisie en dreigt degradatie.

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – Smash (M) 1

Teamselectie: Lars Adema, Wilfred Schipper, Frank van der Wurff, Vincent del Priore

Ook voor Hilversum 2 is het een moeizaam seizoen. Afgelopen zaterdag moest het team zelfs met twee man aantreden tegen Twenty-one Up. Dat deze wedstrijd desondanks met 7-3 werd gewonnen, is een opsteker voor Adema en de zijnen, die strijden om het hoofd boven water te houden. Met een compleet team en een gezonde portie vechtlust moet er tegen koploper Smash Monster een gelijkspel te behalen zijn.

Heren derde divisie: Hilversum 3 – Spaarne 1

Teamselectie: Max Koopman, Jan Dubelaar, Tjarko Bosma, Heleen Hop

Hilversum 3 is ingedeeld in een pittige en spannende poule en krijgt zaterdag Spaarne op bezoek. Beide teams staan in de onderste regionen. Hilversum bezet de vijfde plek met 25 punten, Spaarne staat laatste met een punt minder. Maar ook de overige teams zijn nog niet veilig. Hilversum moet zaterdag dan ook winnen om op een veilige positie te komen. De mannen willen immers graag landelijk blijven spelen.

Heren derde divisie: Hilversum 4 – Spirit 1

Teamselectie: Danny Mol, René van der Velde, Youke Gunsing, Marianna Rolikova, Hans den Blanken

Hilversum 4 zit in een veel zwakkere derde-divisiepoule dan team 3 en 5 en is dan ook al veilig. Dit in tegenstelling tot tegenstander Spirit. In Oudkarspel werd een magere 5-5 behaald. Nu gaat dit mixedteam voor de overwinning. Bij een ruime zege blijft zelfs de titel nog in het zicht.

Heren derde divisie: Hilversum 5 – SVO 1

Teamselectie: Caspar Veenboer, Marnix Karssenberg, Patrik Roest, Rens Pater, Sander van Buul

De beide vertegenwoordigers uit de Afdeling Midden staan kansloos onderaan en degraderen naar de hoofdklasse. Inzet van dit duel: de Tuimeltrofee.

Alle landelijke seniorenwedstrijden starten zaterdag a.s. om 16 uur. ’s Ochtends vanaf 11 uur komen maar liefst 13 jeugdteams van Hilversum in actie.