Laatste Super Saturday: kampioen, kampioen en nog een kampioen?

Heren 1 en heren 3 werden vorige week al kampioen. Heren 2 kan de trilogie voltooien tijdens de laatste Super Saturday komende zaterdag. Nooit eerder in de historie pakten de hoogste drie teams van Hilversum tegelijkertijd de titel.Voorzitter Raymond van Putten is trots. ,,Dit is een unieke prestatie en er is alle reden om dit met z’n allen te vieren. Ik nodig al onze leden dan ook uit om dit succes mee te vieren.” De kantine zal voor deze gelegenheid in feeststemming worden gebracht. De wedstrijden beginnen om 16 uur. Natuurlijk staat het barteam weer klaar om een (feestelijk) drankje en een hapje te verzorgen, inclusief de befaamde Hilversum Burger en Schotel.

Eerste divisie, poule B: Hilversum 1 – Pecos  1

Teamselectie: Jelle Goossens, Ruan Greyling,  Patrick Oeij, Cosmin Stan . Coach: Bert Olofsen.

Het echte werk moet nog beginnen voor heren 1. Pas dit voorjaar kan de fel begeerde promotie naar de eredivisie in de wacht worden gesleept, maar de herfsttitel is alvast binnen. Dankzij de 6-4 overwinning op Tempo Team werd Hilversum onbereikbaar voor de concurrentie. Zaterdag rest nog de prestigestrijd tegen nummer twee Pecos, dat zich dus ook voor de promotiepoule heeft geplaatst. Het team van coach Bert Olofsen is het aan haar stand verplicht ook deze laatste wedstrijd te winnen.

Derde divisie, poule F: Hilversum 2 – De Sprint 1

Teamselectie:  Hans den Blanken, Wouter van der Mark, Mick de Vette, Lars de Visser. Coach: Robert de Bie

Hilversum 2 leverde vorige week wederom een puike prestatie door de belangrijke uitwedstrijd tegen concurrent HBC met 6-4 te winnen. Opnieuw bleven onze jonkies Lars en Mick overeind. Door beiden twee partijen te winnen leverden ze een belangrijke bijdrage aan de overwinning.. Hardhitter Wouter van der Mark, die nog niet veel wedstrijden had meegespeeld, voegde daar 2 punten aan toe.

Tegenslag was er ook. De 7-3 overwinning op Spaarne in de achtste competitieronde werd door de NTTB omgezet in een 4-6 nederlaag plus een geldboete, omdat Tali Cohen een invalverbod bleek te hebben. Was dit niet gebeurd, dan waren de eerste drie teams waarschijnlijk in alle 30 gespeelde wedstrijden ongeslagen gebleven.

Het moet echter wel heel raar lopen, wil Hilversum het kampioenschap zaterdag nog uit handen geven. Zes punten zijn genoeg tegen het reeds gedegradeerde De Sprint uit Brielle om de vlag uit te hangen. De trilogie is dan voltooid, waarbij moet worden aangetekend dat van de drie titels de prestatie van team 2 toch wel het meest opmerkelijk is.

Derde divisie A, poule G: Hilversum 3 – Alexandria’66 1

Teamselectie: Tjarko Bosma, Tali Cohen, Jan Dubelaar, Donald Hessing

Bij team 3 is al de buit al binnen. Tjarko Bos en zijn makkers wonnen ook hun negende competitieduel en mogen het vanaf eind januari gaan proberen in de tweede divisie. De wedstrijd tegen Alexandria’66 is om den keizers baard.

Derde divisie, poule H: Hilversum 4 – GTTC Groningen 2

Teamselectie: Lars Adema, Sander van Buul, Danny Mol, Wouter Schoeber,  René van der Velde

Team 4 is op papier nog niet veilig, maar in de praktijk kan het eigenlijk niet meer misgaan. Hilversum staat 6 punten voor op Bosman/Wezep en krijgt het reeds gedegradeerde GTTC Groningen op bezoek. Hilversum heeft aan 4 punten genoeg voor handhaving.

Overigens is er een reële kans dat Hilversum er komend seizoen nog een vijfde landelijk herenteam bij krijgt. Heren (Marnix Karssenberg, Caspar Veenboer, Pieter Salentijn en Erwin Knecht) won afgelopen week met 10-0 van Shot en kwam daarmee op gelijke hoogte met concurrent SVE. Beide teams hebben 62 punten. In de laatste wedstrijd morgenavond speelt Hilversum nog thuis tegen nummer laatst SVO 2, terwijl SVE uit speelt tegen nummer 4 Rega. Hilversum moet één punt meer scoren dan SVE om de afdelingstitel te pakken. Als dat gebeurt, zouden dus van de hoogste vijf teams er vier met de hoogste eer gaan strijken.