Laatste Super Saturday: Heren 1 op de drempel van terugkeer naar eredivisie

Na enkele jaren van afwezigheid staat Hilversum op de drempel van een terugkeer in de eredivisie. Heren 1 heeft komende zaterdag in de streekderby tegen The Victory uit Weesp aan één punt genoeg om het kampioenschap in de promotiepoule van de eerste divisie in de wacht te slepen.

De overige landelijke herenteams staat degradatie te wachten. Heel verrassend is dat overigens niet, want team 2, 3 en 4 promoveerden in het najaar naar een hogere klasse.

Dames 1 vecht nog voor handhaving in de eerste divisie. Met een goed resultaat zaterdag kan een dreigende degradatiewedstrijd worden ontlopen.  Het duel met Tanaka begint overigens al om 15 uur. De overige duels starten om 16 uur.

Je bent van harte welkom om het kampioenschap van heren 1 te komen vieren en de overige landelijke teams een hart onder de riem te steken.

Uiteraard is komende zaterdag behalve de bar ook de keuken geopend met een uitgebreid aanbod van maaltijdschotels. Bovendien is het in de sfeervolle, vernieuwde ontmoetingsruimte van TTV Hilversum gezellig toeven, op deze laatste Super Saturday van het seizoen.

Heren 1 wordt zaterdag kampioen. V.l.n.r.: Bert Olofsen, Cosmin Stan, Nolan Schultz en Martin Khatchanov

Eerste divisie, poule A, 16 uur: ProActief / Hilversum 1 – The Victory 1

Teamselectie: Martin Khatchanov, Patrick Oeij, Cosmin Stan, Wai-Lung Chung, Nolan Schultz. Coach: Bert Olofsen.

De 6-4 overwinning op Tempo Team afgelopen weekend betekent dat heren 1 nog slechts één puntje nodig heeft om kampioen te worden van de eerste divisie.

De huizenhoge favorietenrol die Hilversum voor aanvang van de competitie in de schoenen kreeg geschoven, bleek terecht. Even werd de titelstrijd nog spannend na de onverwachte uitnederlaag tegen Westa. Daarna wist Hilversum de concurrentiestrijd met Tempo Team vlotjes in haar voordeel te beslissen, mede door de blessure van John Scott bij de Amsterdammers.

Komende zaterdag hebben Martin, Cosmin en Nolan nog één 1 puntje nodig om promotie naar de eredivisie te kunnen vieren. Dan is Hilversum na enkele jaren afwezigheid weer terug op het hoogste niveau. Tegenstander in de laatste wedstrijd is streekgenoot The Victory. Hoewel het kampioenschap beslist is, zal er zeker nog de nodige strijd worden geleverd, want beide teams willen de competitie op een waardige manier afsluiten en er staat veel prestige op het spel. Hopelijk in een mooie ambiance met veel publiek. Ook jeugdleden zijn van harte uitgenodigd om het kampioenschap van heren 1 te komen vieren.

Eerste divisie, poule B, 16 uur: Hilversum 2 – Tempo Team 3

Teamselectie:  Arnoud Meijer, Mick de Vette, Lars de Visser, Gamal de Groot.

Hilversum 2 heeft na een matige eerste competitiehelft een sterk tweede deel van het seizoen achter de rug. Arnoud Meijer en zijn mannen versloegen achtereenvolgens SKF (9-1), Scylla 2 (6-4) en afgelopen zaterdag werd het onderaan staande Tempo Team 2 met 8-2 opgerold. Vreemd genoeg staat Tempo Team 3 bovenaan in deze poule en dat is nu net de tegenstander komende zaterdag, in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. We zijn benieuwd of Hilversum ook tegen deze sterke opponent een mooi resultaat kan behalen.

Hoe knap ook, handhaving in de eerste divisie zit er niet meer in. De aangepaste promotie/degradatieregeling betekent dat vier van de zes teams in deze poule volgend seizoen zullen uitkomen in de tweede divisie.

Tweede divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 3 –  Red Stars 1

Teamselectie: Wouter Schoeber, Tali Cohen, Tjarko Bosma, Donald Hessing, Joris Gieskens

De prestatiecurve van team 3 in de tweede divisie is omgekeerd evenredig aan die van team 2 in de eerste divisie. Een flitsende eerste seizoenshelft kreeg een belabberd vervolg. Personele problemen lijken Hilversum 3 de das om te doen. Wanneer je met een 5-persoonsteam invallers nog hebt, is dat een teken aan de wand.

Wat rest is een terugkeer naar de derde divisie. Daar kan zelfs een goed resultaat tegen de nieuwe kampioen Red Stars (de uitwedstrijd ging met 10-0 verloren), weinig aan veranderen.

Tweede divisie, poule D, 16 uur : Hilversum 4 –  De Toekomst 1

Teamselectie: Lars Adema, Yoeke Gunsing, Raymond van Putten, Pieter Salentijn, René van der Velde, Erwin Knecht.

Duel om den keizers baard. De Toekomst is reeds kampioen en de toekomst van Hilversum 4 ligt in de kelder van het landelijk. Zaterdag nog één keertje genieten van het spelniveau in de tweede divisie en proberen een individueel goede prestatie neer te zetten. Want met overwinningen tegen een team als Red Stars kun je je persoonlijke rating een boost geven.

Dames eerste divisie, poule A, 15 uur: Hilversum 1 – Tanaka 1

Teamselectie: Sanne Briefjes, Neha Gupta, Angelique van den Bosch. Iris de Bie, Carla van der Hulst, Lisa Mattheij, Chanel Verschoor.

Zaterdag spelen de meiden hun laatste competitiewedstrijd, maar ze treffen het niet met de tegenstander. Op bezoek komt namelijk kampioen Tanaka, waartegen in de uitwedstrijd een kansloze 8-2 nederlaag werd geleden. De opdracht voor de meiden is helder. Drie punten meer scoren dan concurrent Taverzo zal gaan doen tegen het sterke De Treffers.

De les die coach Lex Bruijn uit het eerste treffen heeft gehaald is, dat er in ieder geval wijzigingen zullen optreden in het team dat het tegen Tanaka zal opnemen. Er staat zaterdag een tot op het bot geladen team dat er alles aan zal doen om een dreigende degradatiewedstrijd tegen De Treffers 2 te ontlopen. Op verzoek van de bezoekers begint de wedstrijd zaterdag al om 15.00 uur en uiteraard wordt er gerekend op steun van het publiek, zodat de meiden voor een fraaie stunt kunnen zorgen. Go girls, go!