Laatste Super Saturday cruciaal voor Heren 1

Komende zaterdag staat de laatste Super Saturday gepland. Die is vooral van groot belang voor ons eerste herenteam, dat na het debacle van afgelopen zaterdag nog vol aan de bak moet om zich te handhaven in de eerste divisie. Heren 1 kan de steun van het thuispubliek goed gebruiken in de strijd om lijfsbehoud. Kom jij ook naar ons Tafeltenniscentrum? Natuurlijk staat zoals altijd het barpersoneel weer voor je klaar met een drankje, borrelhap, of maaltijdschotel.

Muzikaal optreden van het duo Jan en Tjarko!
De laatste Super Saturday van het seizoen heeft traditiegetrouw een feestelijk tintje. Dit keer des te meer omdat team 4 een mijlpaal heeft bereikt: promotie naar de 2e divisie. Het muzikale duo Jan en Tjarko, spelers van het kampioensteam, zal na afloop een optreden verzorgen. En zoals we weten uit eerdere optredens, brengt dat nog meer sfeer en gezelligheid met zich mee. ,,Wie weet zullen we zelfs het TTV Hilversum-clublied zaterdag ten gehore brengen”, aldus Tjarko.

’s Middags zelf spelen kan ook tijdens Super Saturday!
Wil je liever zelf een balletje slaan tijdens Super Saturday? Dat kan! De Oskamzaal is tijdens Super Saturday open voor clubleden (jeugd en senioren) die zelf willen spelen.

De tijden waarop je kunt vrijspelen in de Oskamzaal:
Zaterdag 20 april: tussen 13.00 en 19.00 uur

Het programma landelijke senioren voor zaterdag 20 april 2024:

Heren, eerste divisie, Poule B: HiIversum 1 – Pecos 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Mark Hankel, Arnoud Meijer, Teun Salentijn, Mick de Vette, Elwin Huiden.

De zware 10-3 nederlaag in Terborg tegen Hercules was een fikse tegenvaller voor ons eerste herenteam. Thuis werd nota bene nog met 10-3 gewonnen van deze tegenstander. Waar Teun Salentijn toen nog een zuivere hattrick wist te scoren, bleef hij dit keer met lege handen. Hij was niet de enige. Ook Mick en Mark verloren al hun partijen. Arnoud sleepte als enige twee enkels uit het vuur en won samen met Mark het dubbel in de slotpartij.

Dit betekent dat heren 1 in deze spannende poule nu naar onderen moet kijken en voor de zware taak staat om in de slotronde met minimaal 7-6 te winnen van koploper Pecos. In dat geval is Hilversum in elk geval veilig. Lukt dat niet, dan is Hilversum afhankelijk van de uitslag van concurrent Sittard, dat het reeds gedegradeerde ‘t Markiezaat nog ontmoet. Als we de uitslagen van de heenronde hierop projecteren, zou Hilversum twee punten tekort komen ten opzichte van Sittard (bij gelijk eindigen met Sittard beslist het onderling resultaat ten gunste van de Limburgers). Ook nummer 4 Scyedam, dat een punt minder heeft dan Hilversum, kan bij een slechte uitslag tegen Hercules nog degraderen. Kortom, een razend spannende laatste ronde in deze poule.

Heren, derde divisie, poule E: HiIversum 2 – Amsterdam ’78 2 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Pieter Salentijn, Lars Banning, Daan Bakker,  Yoeke Gunsing, Djermo Roest, Dennis South.

Hilversum 2 verloor vorige week weliswaar met 7-6 van De Brug, maar is zo goed als zeker van handhaving. Het staat 4e en heeft 9 punten voorsprong op Wezep. Het team van wedstrijdsecretaris Pieter Salentijn heeft nog 1 punt nodig tegen het reeds gedegradeerde Amsterdam’78. Handhaving is belangrijk omdat Heren 4 gepromoveerd is naar de tweede divisie en Heren 3 degradeert. Hilversum houdt dus volgend seizoen maar één team over in de derde divisie.

Heren, derde divisie, poule B: Hilversum/Almeerspin 3 – Avanti 2 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Olivier Beemer, Wesley van Wingerden, Max Koopman, Dennis van Rutten, Marcel Hofman.

De combinatieteam Hilversum/Almeerspin heeft het niet gered in de derde divisie. Juist tegen Avanti ging het team na een daverende start de bietenbrug op. In Hazerswoude namen Van Rutten en co brutaal een 0-4 voorsprong om vervolgens met 9-5 te verliezen. Maar ongetwijfeld zal team 3 met opgeheven hoofd afscheid willen nemen van de 3e divisie en zich willen revancheren voor de uitnederlaag.