Kwartfinale NJM voor het eerst in Hilversum

Op zondag 3 december worden de kwartfinales van de Nationale Jeugdmeerkampen gehouden. Voor het eerst is het Hilversumse Tafeltenniscentrum een van de locaties waar het grootste jeugdtoernooi van Nederland plaatsvindt. De beste jeugdspelers van Nederland strijden in vier leeftijdscategorieën (meisjes en jongens apart) om plaatsing voor de halve finale. Tien jeugdleden van  Hilversum hebben zich via een voorronde weten te plaatsen voor de kwartfinale. De spelers die zich moeten zien te kwalificeren voor de kwartfinale zijn: Meisjes junioren: Neha Gupta; Meisjes kadetten: Anne Hoogeveen, Iris de Bie en Niral Gupta; Jongens Junioren: Mick de Vette, Lars de Visser, Sander van Buul en Bas Swart; Jongens Pupillen: River Briët; Jongens Welpen: Yann Beek.

Behalve in Hilversum worden de wedstrijden ook in Nijmegen en in Arnhem gespeeld. Acht van de tien Hilversum-spelers komen in eigen zaal in actie. Yann en River moeten resp. naar Nijmegen en Arnhem. In Hilversum binden zo’n 120 spelers de strijd aan op 20 tafels in beide zalen, waar zo’n 300 partijen worden gespeeld. Het toernooi begint om 11 uur, de zaal is vanaf 10 uur open. De laatste wedstrijden zijn eind van de middag gepland.