Kreanga publiekstrekker in eredivisiefinale

Het publiek kan op pinksterzaterdag in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg genieten van toptafeltennis, want om 12 uur, 13 uur en 15 uur worden resp. de dames-, jeugd- en herenfinale gespeeld om de landstitel. Bij de heren gaat alle aandacht uit naar het optreden van de Griekse topspeler Kalinikos Kreanga.

Damesfinale:

12.00 uur: Dozy Den Helder/Noordkop – VTV (Nieuwegein)

De  dames bijten aan het begin van de middag het spits af in het Hilversumse Tafeltenniscentrum. Den Helder is regerend landskampioen, VTV bereikte voor het eerst de finale ten koste van Westa. Yoeke Gunsing, afgelopen seizoen nog uitkomend in de mannen derde divisie namens Hilversum, maakt deel uit van het team van Den Helder, dat goede kans maakt om de landstitel te prolongeren.

Dozy Den Helder/Noordkop:

1. Ana Gogorita
  2. Shuo Han Men
  3. Yoeke Gunsing
  4. Dobrila Jorguseska

VTV Nieuwegein:

1. Dong Li
  2. Jacintha de Hoop
  3. Sanne de Hoop
  4. Vera van Boheemen
  5. Emine Ernst

Finale kampioensgroep jeugd

13.00 uur: TOGB – HTTV-070

De finale in de kampioensgroep bij de jeugd belooft bijzonder spannend te worden. De jeugdteams van TOGB en HTTV-070 gaan de strijd om de landstitel. TOGB uit Berkel en Rodenrijs was in de halve finale te sterk voor Red Stars uit Venray. HTTV-070 uit Den Haag versloeg afgelopen zaterdag Rega Nijkerk in de andere halve finale.

De twee verliezers van de halve finale, Red Stars en Rega, spelen tegelijkertijd om de derde en vierde plaats in de kampioensgroep jeugd.

Herenfinale:

15.00 uur: Enjoy & Deploy Taverzo – Itass/DTK ‘70

De herenfinale is het slotstuk van de middag. Trekpleister bij de heren is de Griekse veteraan Kalinikos Kreanga. Deze voormalig winnaar van de Europese Top-12 en EK-finalist is vermaard om zijn fabuleuze backhand. Tafeltennisliefhebbers zien er naar uit om hem zaterdag in actie te zien.

Landskampioen Enjoy&Deploy Taverzo, waarvoor Kreanga uitkomt, gaat een nieuwe gooi naar de titel doen. Onlangs versloeg de club uit Zoetermeer in een beslissingsduel Smash’70 met 3-0. Tegenstander in de eindstrijd is Itass DTK ’70, dat zich eerder al plaatste voor de finale. Het team uit Klazienaveen heeft ex-Hilversum-speler Nathan van der Lee in de gelederen. Taverzo is evenwel favoriet in dit duel.

Enjoy & Deploy Taverzo

1. Kalinikos Kreanga
  2. Dorian Nicolle
  3. Jakub Folwarski
  4. Stephan Tromer

Itass/DTK ‘70

1. Barry Wijers
  2. Nathan van der Lee
  3. Koen Hageraats
  4. Yannick Vostes

Beslissing

Tijdens de eredivisiefinales wordt gespeeld tot een van beide teams drie wedstrijden heeft gewonnen. Bij de jeugdwedstrijden gaat het om zes gewonnen partijen, of vijf indien het gamesaldo van een der beide partijen niet meer te achterhalen is.

Gratis entree

De entree in het Hilversumse Tafeltenniscentrum is gratis. Al met al een bijzonder mooi programma als apotheose van het competitieseizoen. Hilversum prijst zich gelukkig een tafeltennisaccommodatie te bezitten, die – mede door de centrale ligging – bij uitstek geschikt is voor het houden van evenementen als deze. De vereniging is trots voor de zesde achtereenvolgende keer gastheer te zijn van de eindstrijd om de landstitels.

You Tube

Niet in de gelegenheid om naar de zaal te komen, maar wil je wel de finales live volgen op je pc of smartphone? Kijk dan de eredivisiefinale van zowel de heren als de dames live via het YouTube-kanaal van de NTTB.