Korte cursus jeugdbegeleiding voor ouders, meld je nu aan!

Wij nodigen je van harte uit voor de korte opleiding tot Jeugdbegeleider bij tafeltenniswedstrijden. Deze cursus vindt plaats op vrijdag 20 januari en vrijdag 3 februari as. van 18.30 tot 21.00 uur.

Voor wie?
De cursus is bestemd voor iedereen die wel eens een jeugdspeler begeleidt bij een competitiewedstrijd of toernooi en ouders van competitie spelende kinderen. Voorkennis of zelf tafeltennissen is niet noodzakelijk. Vooral als je niets van tafeltennis afweet, is deze cursus erg handig omdat je veel over spelregels leert en hoe een wedstrijd spelen werkt.

Wat leer je?
Tijdens de cursusdagen leer je de spelregels van tafeltennis, maar ook leer je welke slagen er zijn en hoe al die slagen heten. Verder leer je allerlei tafeltennis specifieke begrippen. De cursus is actief, dus je mag ook zelf in de zaal aan de slag. Denk er aan dat je sportief gekleed bent en dat buitenschoenen niet zijn toegestaan in onze speelzaal.
Verder leer je hoe een wedstrijd werkt en wat er nodig is om die wedstrijd soepel te laten verlopen, zoals het vooraf maken van een schema en het regelen van het vervoer. Ook het invullen van het wedstrijdformulier komt aan de orde.
Niet onbelangrijk is, dat we leren hoe je met elkaar omgaat en hoe je een sportklimaat krijgt waarbinnen iedereen zich welkom voelt.

Hoeveel tijd kost het?
Naast de twee cursusdagen, heb je ook wat voorbereidingstijd. Zo maak je een online-test om te laten zien dat je de spelregels kent. Ook krijg je enkele opdrachten die je moet maken en moet inleveren. Die opdrachten behandelen we in de lessen. Als je de onderdelen hebt afgerond ontvang je het diploma ’TT1 – jeugdbegeleider”.

Wat zijn de kosten?
De kosten bedragen normaal gesproken €49,95 euro voor niet-NTTB leden. Aan deze opleiding zijn echter geen kosten verbonden. Het enige wat we vragen is voldoende inzet en het behalen van je diploma. De cursus wordt gegeven door Bert Olofsen, docent van de Nederlandse tafeltennisbond (NTTB) en wordt gehouden in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg 52 te Hilversum. Voor informatie kun je bij hem terecht: bertolofsen@hotmail.com of per whatsapp 0653 250327.