Koninklijke onderscheiding voor Peter Struiksma

Hilversum-lid Peter Struiksma werd vanochtend verrast met een gang naar het gemeentehuis. De inwoner van Huizen was een van de tien uitverkorenen die een lintje kregen overhandigd van burgemeester Fons Hertog.De 65-jarige Struiksma ontving de onderscheiding vanwege zijn verdiensten voor de tafeltennissport en met name voor de vereniging Bijmaat, waar hij zich al meer dan dertig jaar met niet-aflatende inzet verdienstelijk maakt voor de jeugd. Waar veel andere tafeltennisclubs hun jeugdafdeling zagen slinken of zelfs verdwijnen, heeft de club uit Huizen vanuit het niets weer een bloeiende jeugdafdeling kunnen oprichten. Bovendien was Struiksma een van de drijvende krachten achter het zeer succesvolle jeugdtafeltenniskamp Goirle, waar onze vereniging al vanaf de oprichting begin jaren tachtig bij betrokken is. Struiksma was meer dan 25 jaar kaderlid, kampleider en penningmeester van kamp Goirle. Het vroegere Victoria-lid is bij Hilversum overdag actief bij de 55+ groep op donderdagmiddag, waar veel oudgedienden elkaar wekelijks treffen.

Peter Struiksma, lintje

De gedecoreerden in Huizen, links onder Peter Struiksma.