Kinder Tafeltennisfeest: een huis vol plezier

Bij het Kindertafeltennisfeest op zondag 20 maart kwamen zo’n 175 enthousiaste kinderen van basisscholen in actie. Hilversum kijkt terug op een zeer geslaagd evenement, waar de vereniging elk jaar weer nieuwe leden aan overhoudt. Voor de fotoreportage, zie de rubriek Foto’s, TTV Hilversum’s Picasa Web Gallery. Zowel ’s ochtends als ’s middags waren de speelzalen in Tafeltenniscentrum Centrum vol met kinderen. De leerlingen van groep 3, 4 en 5 vermaakten zich met een spelletjescircuit. Ze moesten hun behendigheid en balvaardigheid tonen op 10 verschillende onderdelen. Zo was er onder andere een balletjesrace. Ook moesten de kinderen een balletje door een pijp laten rollen en door een parcours met hindernissen lopen.

Grote opkomst

Zo’n 85 kinderen van acht verschillende scholen hadden zich ingeschreven voor het toernooi, dat ’s middags werd gehouden. Had De Wilge de meeste inschrijvingen voor het Spelcircuit, bij het toernooi waren de Montessori Centrum (21 inschrijvingen) en de Lorentzschool (17) het best vertegenwoordigd. De Montessori Centrum had niet alleen de meeste inschrijvingen, maar ging ook met de meeste prijzen naar huis. Sportieve school De Wilge had echter over de gehele dag genomen, het hoogste aantal inschrijvingen.

De spelertjes waren ingedeeld in poules van 4, 5 en 6 in hun eigen leeftijdsklasse. De twee besten van elke poule gingen door naar het hoofdtoernooi, de nummers 3, 4, 5 en 6 werden ingedeeld in het troosttoernooi. Door deze opzet konden ook de kinderen die wat minder bedreven waren, de hele middag blijven tafeltennissen. Op diverse tafels waren mooie wedstrijden te zien. Doordat veel scholen tegenwoordig een tafeltennistafel hebben staan, hadden veel kinderen vooraf al kunnen oefenen. De wedstrijden werden tegelijk gespeeld in twee zalen op 22 tafels. Op die manier werden in vier uur tijd meer dan 400 partijen afgewerkt!

Bekers en medailles

Aan het eind van de middag konden de bekers en medailles worden uitgereikt onder het toeziend oog van de trotse ouders. Van elke deelnemende school was er wel iemand die met een mooie beker naar huis ging. De deelnemers konden ook nog prijzen winnen bij de loterij. Ze hadden hiervoor twee gratis lootjes ontvangen. Zowel ’s ochtends als ’s middags werden er zo’n 35 prijzen verloot. Doel was van het Kinder Tafeltennisfeest is de kinderen een leuke en sportieve dag te bezorgen. En dat lukte. Er waren de hele dag blije gezichten te zien. Voor velen was het eerste kennismaking met tafeltennis. Anderen hadden vorig jaar al meegedaan aan het evenement.

Proeflessen

Alle kinderen die meededen aan het Kinder Tafeltennisfeest, ontvingen na afloop een oorkonde en een verrassingspakket met o.a. vier gratis proeflessen bij ttv Hilversum. Deze proeflessen vinden plaats op maandagmiddag van 17 tot 18.15 uur. TTV Hilversum kon terugkijken op een geslaagd tafeltennisevemenent. De vereniging hoopt op deze manier nog meer kinderen enthousiast te maken voor de tafeltennissport. Vrijwilligers van TTV Hilversum zorgden ervoor dat alles op rolletjes liep. Hilversum heeft momenteel al een jeugdafdeling van ruim 80 leden. Met in totaal 320 leden is Hilversum de grootste van de ongeveer 600 tafeltennisverenigingen in Nederland.

De prijswinnaars van het Kinder Tafeltennisfeest 2016:

NTTB-leden, hoofdronde:

1. Siddarth Tapkhirwala (IPS Violenschool)
  2. Yuraj Mangalgi (IPS Violenschool)
  3. Bente Beek (Jan van Rijckenborghschool)

NTTB-leden, troostronde:

1. Daniël van der Heide (Montessori Centrum)
  2. River Briët (Bosbergschool)

Groep 8, hoofdroonde:

1. Rens ten Holder (Lorentzschool)
  2. Christiaan de Boer (Elckerlycschool)
  3. Laurens Budding (Lorentzschool)

Groep 8, troostronde:

1. Asobi Ogoni (IPS Violenschool)
  2. Sam Hekman (Montessori Centrum)

Groep 7, hoofdronde:

1. Floris Boekhof (Montessori Centrum)
  2. Lars Gerritsen (Montessori Centrum)
  3. Morris Ykema (Montessori Centrum)

Groep 7, troostronde:

1. Nevfel Inevi (Sterrenschool)
  2. Younes Moustaphaoui (Sterrenschool)

Groep 5/6, hoofdronde:

1. Abiola Sligter (Montessori Centrum)
  2. Kris Romer (Montessori Centrum)
  3. Joep van der Kley (Lorentzschool)

Groep 5/6, troostronde:

1. Selim Dudukai (Montessori Centrum)
  2. Jelle Bollongini (Fabritiusschool)

KTTF 2016, 1KTTF 2016, 4

Spelleider Hans den Blanken helpt een handje.                                                        Spanning in de kantine: wie heeft het winnende lootje?

KTTF 2016, 3Yann Beek, KTTF15

Overzichtje van het Spelcircuit, waar 90 kinderen aan meededen.                        Deelnemer Yann Beek was goed op dreef tijdens het toernooi.