Kampioenschap Rond-om-de-tafel voor basisscholen

Een potje tafeltennis thuis, op het schoolplein of op de camping, wie heeft het niet gedaan? Maar wedstrijdjes spelen bij een tafeltennisvereniging, dat is voor veel kinderen een nieuwe ervaring.

Het Kinder Tafeltennisfeest voor basisscholen is bedoeld om kinderen van 6 t/m 12 jaar kennis te laten met de tafeltennissport. Het evenement vindt zondag 24 maart plaats in het Hilversumse Tafeltenniscentrum, Vaartweg 52 (ingang Gemeentelijk Gymnasium).

De basisschoolleerlingen van groep 3, 4 en 5 kunnen ’s ochtends van 10 tot 12 uur hun behendigheid en balvaardigheid testen tijdens een spelcircuit, dat bestaat uit tien verschillende onderdelen.

’s Middags is er een tafeltennistoernooi voor kinderen van de groepen 6, 7 en 8. De spelers worden naar leeftijd ingedeeld in diverse poules. Zoals elk jaar zijn er tal van bekers en medailles te winnen.

Rondje-om-de-tafel

Nieuw dit jaar is het Hilversums Kampioenschap Rond-om-de-tafel. Een populaire bezigheid op het schoolplein, maar leerlingen van verschillende basisscholen mogen  dit jaar in het Tafeltenniscentrum laten zien wie de beste is. Het kampioenschap vindt ’s middags plaats tijdens het toernooi. Ook bij dit onderdeel zijn prijzen te winnen. Toch is het evenement vooral bedoeld om de jeugd op een aangename manier kennis te laten maken met de tafeltennissport.

Alle deelnemers ontvangen een oorkonde. Wie de smaak te pakken heeft, mag vier  gratis proeftrainingen doen bij de grootste tafeltennisclub van Nederland.

Wie wordt er Hilversums kampioen Rond-om-de-tafel?

Inschrijven

Inschrijven voor het Kinder Tafeltennisfeest kan via school. Individueel inschrijven is ook mogelijk. Inschrijfformulieren zijn aan te vragen bij de organisatie (e.staffhorst@gmail.com).