Jubileumtocht met record aantal deelnemers

De vijftiende Fietspuzzeltocht kent dit jaar een record aantal deelnemers. Vanwege de massale belangstelling voor het evenement is de inschrijving voortijdig gesloten. In totaal hebben zich 70 sportievelingen aangemeld voor de Fietspuzzeltocht. Zij zijn verdeeld over negentien teams. Nooit eerder in haar 15-jarig bestaan waren er zoveel inschrijvingen. Diverse clubleden, onder wie een aantal jeugdleden, doen dit jaar voor de eerste keer mee. De Fietspuzzeltocht is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de meest succesvolle evenementen en is inmiddels een begrip geworden binnen TTV Hilversum en daarbuiten. De tocht wordt gehouden op zondag 28 juni en is bedoeld als gezellige afsluiting van het tafeltennisseizoen.

De startplek voor de 15e editie wordt ongeveer anderhalve week van tevoren bekend gemaakt. De teams rijden een 35 km lange route die speciaal voor dit evenement is uitgezet, en moeten onderweg vragen en een fotopuzzel zien op te lossen. Een intensieve en moeilijke klus, waar menigeen fanatiek mee bezig is. Onderweg zijn er controleposten, waar ook nog een opdracht krijgen, die meetelt voor het eindklassement. Na afloop vindt er bij het Tafeltenniscentrum een barbecue plaats, waarna de oplossingen in beeld worden gebracht en, als apotheose, de einduitslag bekend wordt gemaakt.