Jongens 1 naar Kluis: met 8-2 naar huis

Wat je ver haalt, is lekker. Jongens 1, uitkomend in de Landelijk A-klasse, moest helemaal naar Geleen voor het duel met Kluis. En ging met een 8-2 overwinning op zak naar huis.

Op zaterdag 19 september 2015 moest jeugd 1 een halve wereldreis maken naar het mooie Limburg. De uitwedstrijd bij TTV Kluis uit Geleen stond op het programma. Na een moeizame start ( Lars de Visser en Djermo Roest verloren hun eerste wedstrijd, alleen Mick de Vette won zijn openingspartij) stond het voor de dubbel dus 2-1. Het dubbel werd gespeeld door Mick en Lars en dat bracht de ommekeer van de wedstrijd. Mick en Lars wonnen overtuigend met 3-0. Deze tegenslag kwamen de spelers van Kliuis niet meer te boven. Alle andere wedstrijden werden namelijk door Hilversum gewonnen. De einduitslag was dus 2-8 voor Hilversum.

Coach Joost de Visser mocht zeer tevreden zijn over het resultaat. Maar ook zeker over het getoonde spel. Er zat vechtlust, spelinzicht en gedrevenheid  in bij alle drie de spelers. Voor elke bal werd gevochten en naar de adviezen van de coach werd goed geluisterd. De persoonlijke resultaten: Mick de Vette: 3 winstpartijen, Lars de Visser: 2, Djermo Roest 2. Door deze overwinning is ons eerste jeugdteam geklommen naar de tweede plek op de ranglijst.

Zaterdag 26 september komt HBC uit Heemstede op bezoek in het Hilversumse Tafeltenniscentrum (aanvang 11 uur). Mick, Lars en Djermo hopen met de steun van het thuispubliek dan opnieuw een overwinning te boeken.

Jongens 1, Djermo, Mick en Lars 220915