Jongens 1 hoopt op steun publiek in kraker tegen SKF

Komende zaterdag om 11 uur speelt jongens 1 in de Kampioenspoule thuis de kraker tegen SKF. Coach Robert de Bie hoopt dat zijn team veel support krijgt van het publiek in deze belangrijke wedstrijd.

In de kampioenspoule van de jeugd is het zaak om na een speelronde bij de eerste vier te eindigen. Alle acht teams spelen een keer tegen elkaar en de beste vier teams spelen de play-offs om de nationale titel. Er zijn twee favorieten voor de titel: SVE en SKF. SVE heeft een zeer goed team, dat ook nog eens versterkt is met de 11-jarige Gabrielius Camara. En ook SKF heeft een sterk team, met onder andere Douwe Peper en Romano Versteegen. Vlak achter deze teams is het dringen geblazen om een van de twee overige plekken te bemachtigen. Westa, TOGB, VTV en Hilversum lijken op papier net wat sterker dan HBC en Pecos. Hilversum speelt net als vorig seizoen met Lars de Visser, Mick de Vette en Tim van der Leeden. Een geweldig team.

Hilversum kwam in de eerste competitieronde tegen SVE met de schrik vrij. Na zes wedstrijden stond er een 5-1 tussenstand op het bord voor SVE, maar 3 van de laatste 4 wedstrijden werden gewonnen door de Hilversummers, zodat een er alsnog een prima resultaat geboekt werd. Zowel Lars als Mick wonnen twee enkelpartijen. Opvallend was dat beiden wisten te winnen van Floris zur Muhlen. Misschien wel de beste speler van de competitie.

SKF zal minder tevreden zijn over de eerste ronde. Het team won de eerste drie wedstrijden en stond 2-0 in games voor het dubbel, maar uiteindelijk bleef SKF tegen Westa steken op een gelijkspel. Beide teams willen zaterdag laten zien bij de besten van de poule te behoren en de verwachting is dan ook dat het spannend en attractief zal worden. Het kan alle kanten op gaan, dus aan voorspellingen waag ik mij niet.

Komende zaterdag 11 uur thuis, komt allen kijken!

img_4803-3

V.l.n.r..: Mick de Vette, Tim van der Leeden, Lars de Visser en coach Robert de Bie