Jeugdtitels AK voor Elwin Huiden en Heleen Hop

De Afdeling Midden heeft een nieuwe jeugdkampioen. Aanstormend talent Elwin Huiden van SVE greep de hoofdprijs. Bij de meisjes won Heleen Hop voor de derde achtereenvolgende keer. Zij krijgt de wisselbeker met de grote oren definitief in haar bezit.Linkspoot Elwin Huiden rekende in de halve finale af met de eveneens linkshandige Willem Bakers (VTV, 3)., terwijl Patrick Nieuwendijk in een zenuwslopende wedstrijd favoriet Max Koopman versloeg. Ook de finale tussen Patrick en Elwin was spannend en werd uiteindelijk met 11-7 in het voordeel van Elwin beslist.

Samen met Sander van Buul, die een goed toernooi speelde, won Elwin ook de hoogste dubbelklasse. In de finale bleef het kadettenduo de titelverdedigers Heleen Hop en Patrik Roest (Hilversum) de baas. Elwin Huiden kwam uiteindelijk handen tekort om alle prijzen in ontvangst te nemen, want hij schreef ook de kadettenklasse op zijn naam door in de finale Max Koopman te verslaan.

Bij de Afdelingskampioenschappen voor de hogere jeugd kwamen uiteindelijk 87 spelers in actie. Spijtig genoeg voor de organisatie waren er relatief veel afmeldingen, waardoor de wedstrijdschema’s in de aanloop naar het toernooi diverse keren moesten worden aangepast. Omdat er diverse jeugdspelers meededen die de weg naar de landelijke seniorencompetitie inmiddels hebben gevonden, was het totale deelnemersveld sterker dan ooit te voren. Dat was te merken aan het hoge spelniveau. Net als bij de lagere jeugd kregen alle deelnemers een herinneringsmedaille en was er een loterij, waarvoor iedereen twee gratis lootjes ontving. De firma Sport Europe, waarmee Hilversum een samenwerking is aangegaan, had hiervoor een aantal cadeaubonnen beschikbaar gesteld.

Precies volgens het tijdschema konden na bijna 10 uur tafeltennis om 18.45 uur de prijzen worden uitgereikt.

De prijswinnaars van de AK hogere jeugd, gespeeld op zaterdag 16 januari:

Jeugd 1

1 Elwin Huiden (SVE)

2 Patrick Nieuwendijk (TTVN)

Jeugd 2

1. Jurre de Bree (TTVN)

2. Nick van Dijk (WIK)

Jeugd 3

1. Bart den Boef (Almeerspin)

2. Rex Hubbeling (Shot)

Jongens Junioren 1:

1. Max Koopman (Hilversum)

2. Patrick Nieuwendijk (TTVN)

Jongens Junioren 2:

1. Ivo Heitlager (Over ’t Net)

2. Laurens van de Knaap (Over ’t Net)

Jongens Kadetten 1:

1. Elwin Huiden (SVE)

2. Sander van Buul (Hilversum)

Jongens Kadetten 2:

Jibbe van Vliet (Rega)

Chris Beentjes (Rega)

Jongens Pupillen 1

1. Floris zur Muhlen (ZTTV)

2. Jurre de Bree (TTVN)

Meisjes 1:

1. Heleen Hop (Hilversum)

2. Alice Vos (Hilversum)

Meisjes 2:

1. Elllin Nootebos (ZTTV)

2. Maartje van der Lingen (Over ’t Net)

Dubbel 1:

1. Elwin Huiden / Sander van Buul (SVE / Hilversum)

2. Patrik Roest / Heleen Hop (Hilversum)

Dubbel 2:

1. Jibbe van Vliet / Chris Beentjes (Rega)

2. Victor van de Most / Martijn van Dijk (Veenland)

Dubbel 3:

1. Jackie Xie / Rex Hubbeling (Shot)

2. Aditya Jaksani / Yuraj Mangalgi (Hilversum)

Clubkampioenschappen Jeugd 2015 093

Heleen Hop werd voor de derde keer meisjeskampioen van Midden en mag de wisselbeker nu houden.