Jeugdteam Hilversum 10 op eenzame hoogte

Met overmacht werd het 10de jeugdteam van Hilversum kampioen in de 6de klasse. Met maar liefst 80 punten wist het team, bestaande uit Lilian , Jasper, Oliver en Bjarne, de eerste plaats vanaf het begin van de competitie al voor zich op te eisen.

De spelers hebben ieder hun eigen kwaliteiten. Jasper krijgt met een verrassende service en harde forehand menige tegenstander op de knieën. Lilian weet met haar blok en contraspel, dicht bij tafel ellenlange rally’s te spelen, die ze meestal in haar voordeel beslist. Olivier is vlug als water en heeft gevoel voor effect, waarmee hij moeilijk te bespelen is voor iedere tegenstander. Bjarne kreeg met zijn knallende forehand topspin al snel de bijnaam B. Euker en weet de mooiste ballen te slaan.

Kampioensteam jeugd 10, Oliver, Bjarne, Lilian en Jasperv.l.n.r. Bjarne, Oliver, Jasper, Lilian met coach Bert Olofsen

Zelden zag ik een team waarbij er zoveel betrokkenheid was van ouders en familie. Alle ouders kwamen kijken en Jeroen, de vader van Jasper, kwam zelfs  iedere uitwedstrijd mee. Verder kwamen er opa’s en oma’s, vriendjes, tantes en ooms en andere familie. Karin, de moeder van Lilian was ook telkens van de partij om de kinderen aan te moedigen. Gekscherend begonnen we al over het opbouwen van een tribune. Het team is, met 4 talentvolle spelers, niet alleen een team voor de toekomst (gemiddelde leeftijd nog geen 11 jaar) maar is ook uitgegroeid tot een hecht team, die met elkaar trainen en zowel voor als na de wedstrijd een team zijn. Mooi om te zien dat alle 4 de spelers gedreven zijn en de ‘drive’ hebben om beter te worden. Zo zijn er al plannen om volgend seizoen nog meer te trainen.

Als coach ben ik enorm trots op de spelers. Iedere wedstrijd wordt gevochten voor wat ze waard zijn terwijl sportiviteit belangrijk blijft. Mooi vind ik om te zien dat de spelers zich steeds beter weten te concentreren tijdens de wedstrijden. En dan mag best op het kampioenschap gedronken worden! Het team heeft uitgesproken om met elkaar verder te willen volgend seizoen en heeft zich als doel gesteld om dan weer kampioen te worden. Wij als team willen niet nalaten om alle vrijwilligers en dan in het bijzonder Herna en Eugene te bedanken voor hun enthousiasme en inzet. Bedankt!

Bert Olofsen, coach

Jeugdteam 10, Lilian, Bjarne, Oliver en Jasper vieren het feestje

Na afloop was er taart en kinderchampagne voor de kampoenen