Jeugdleden Hilversum in de prijzen bij AK lagere jeugd

Maar liefst veertien deelnemende verenigingen vielen in de prijzen tijdens de derde dag van de Afdelingskampioenschappen. De jongste jeugd kwam in actie. Ook diverse spelers van Hilversum gingen met een beker naar huis (zie het overzicht van prijswinnaars).

LTTC uit Lelystad (5 deelnemers), en TVP uit Putten (8) deden voor het eerst sinds jaren weer mee. Ook het kleine Veenland (4) was van de partij. In totaal deden er bij de lagere jeugd dit jaar 105 spelers mee, evenveel als vorig jaar. Het toernooi zat daarmee behoorlijk vol. De kinderen speelden in maar liefst drie klassen: enkelspel op leeftijd, enkelspel op competitieniveau en dubbel.

Naarmate de dag vorderde, waren er steeds meer spannende partijen met soms zenuwslopende partijen te zien. Ouders en begeleiders zaten soms met samengeknepen billen langs de kant. Er was applaus en hier en daar tranen, maar dat hoorde er allemaal bij. Net als in voorgaande jaren werd er ook weer een loterij gehouden, waarvoor alle deelnemers twee gratis lootjes hadden ontvangen. Na 10,5 uur tafeltennis konden om 18.30 uur de prijzen worden uitgereikt. De Afdeling Midden van de NTTB had voor alle aangemelde spelers een herinneringsmedaille beschikbaar gesteld, zodat er niemand met lege handen achterbleef. De meeste deelnemers konden dan ook tevreden huiswaarts keren.

De prijswinnaars in de diverse klassen:

Meisjes 3 Junioren / Kadetten: 1e prijs:  Roos Henneken (DTV Smash), 2e prijs:  Denise van Kreuningen (Veenland)

Meisjes 3 Pupillen / Welpen: 1e prijs: Nina Dijkman (Over ’t Net) , 2e prijs: Iris de Bie (Hilversum)

Jongens Junioren 3: 1e prijs: Mitch Fokkenrood (TTVN), 2e prijs: Lars Smit (Gispen)

Jongens Kadetten 3:  1e prijs: Enzo Kalis (Elan), 2e prijs: Nick Buren (Elan)

Jongens Pupillen 3: 1e prijs: Kai den Boer (Gispen), 2e prijs: Jari Smallenburg (Hilversum)

Jongens Pupillen 4: 1e prijs: Jibbe van Vliet (Rega), 2e prijs: Justin Regterink (LTTC)

Jongens Welpen 1: 1e prijs: Floris zür Muhlen (ZTTV), 2e prijs: Elliot Mattei (Hilversum)

Jongens Welpen 2: 1e prijs: Vedanth Subramanian (Hilversum), 2e prijs: Rik Hooft (Shot)

Dubbel 4: 1e prijs: Kai den Boer / Mitch Fokkenrood (Gispen / TTVN), 2e prijs: Jari Smallenburg / Niek van Tongeren (Hilversum)

Dubbel 5: 1e prijs: Iris de Bie / Anne Hoogeveen (Hilversum), 2e prijs: Andries Dekker / Evan de Ridder (TVP/Hoogland)

Dubbel 6: 1e prijs: Noah Colmsee / Damian Smits (Bijmaat), 2e prijs: Denise Smits / Milco mekenkamp (Bijmaat)