Jeugdige Hilversummers succesvol bij US Open senioren

Jeugdleden Eric de Boer en Neha Gupta namen zaterdag 5 september deel aan de US Open in Amsterdam. Het was Neha’s 1ste senioren toernooi, voor Eric de tweede keer. Eric deed een week eerder mee aan de open Utrechtse kampioenschappen senioren. Tijdens de US Open werd een zogeheten half Daviscup-systeem gespeeld: tegen elk team 3 wedstrijden (2 enkels en 1 dubbel). De poule bestond uit vier teams. Eric en Neha waren als duo ingedeeld in de F-klasse ( voornamelijk hoog 3de klasse senioren). In de poulefase wisten ze 6 van de 9 wedstrijden te winnen en daardoor waren ze als 2de in de poule gekwalificeerd voor de kwartfinale. Hierin kwamen ze 0-1 achter door een verliespartij van Eric, maar Neha maakte de achterstand goed en ook de dubbel wonnen ze. In de halve-finale. Hier troffen ze twee 1ste divisie dames van US. Eric en  Neha versloegen beide dames ruim met 3-0 en Neha won haar 1ste game zelfs met een superscore van 11-0. In de finale troffen ze een 2de klasse duo van US, Eric startte deze finale goed met een sterke 3-0 overwinning, ook Neha was behaalde een 3-0 overwinning, dus een geslaagd en goed gewonnen toernooi in Amsterdam. Kortom: een superleuke dag en een mooie voorbereiding vóór de competitie.