Jeugd 2 kampioen landelijk C!

Zaterdagmiddag, 13:00 uur. Na een klein oponthoud door een technisch gebrek aan de Hilversumbus vertrekken de spelers Heleen Hop, Sander van Buul en Patrik Roest, samen met ouders André Louwen, Erik van Buul en Marcella van Leusden en coach Arnoud in twee auto’s naar HBC in Heemstede. Rond 14:00 komt de Hilversumdelegatie aan, waarna er lekker relaxed ingespeeld wordt. Doel vooraf: 1 punt meer halen dat Vriendenschaar, dat thuis om 15:00 begint tegen SVN.

Heleen begint haar eerste partij tegen Sven Philippo, een lastig te bespelen noppenspeler. Dit blijkt ook uit het feit dat Heleen eigenlijk geen enkele game aanspraak maakt op de overwinning, waardoor Sven in 3 games weet te winnen. Gelukkig weet Patrik relatief eenvoudig van Ruby Tangerman te winnen (3-0) en ook Sander heeft weinig moeite met Tim Meijerink, een invaller uit de hoofdklasse (ook 3-0). Op dat moment staat Vriendenschaar met 2-0 voor en kan Hilversum alleen hopen op een paar goede potten van SVN.

De dubbel, normaal een zorgenkindje van Hilversum, wordt ook makkelijk door Patrik en Sander gewonnen, waardoor de 4-1 al snel op het scorebord staat. Ondertussen goed nieuws vanuit Gouda: SVN heeft een punt weten te bemachtigen, 2-1. Het Hilversumteam gaat stoïcijns door, Heleen wint ook met 3-0 van Ruby. Daarna een belangrijke partij: Sander mag aantreden tegen Sven. Sander speelt een zeer goede eerste game, maar zoals wel vaak, verdediger Sven bijt zich steeds vaster in de wedstrijd. De tweede game gaat dan ook met 11-6 naar Sven toe. Sander plaatst zijn spinballen steeds beter, wint de derde game, maar Sven krijgt ook hier steeds beter grip op, waardoor hij weer de 4e game wint. De vijfde game geven beide spelers elkaar weinig toe. Na 1 matchpoint van Sven en 4 matchpoints van Sander is het dan op 15-14 eindelijk raak: Via een enorm vieze netbal weet Sander zijn 5e matchpoint te verzilveren en brengt daarmee de stand op 5-1. De vreugde is helaas maar van korte duur, ook Vriendenschaar weet de potte te winnen: 4-1. Patrik trekt zich daar weinig van aan en wint, met 3 spannende games, van invaller Tim, waardoor het 6-1 voor Hilversum wordt.

Sander mag zijn laatste partij tegen Ruby spelen en wint, ook met 3 krappe games van haar. Heleen zou vervolgens een makkie tegen Tim moeten hebben, maar een oude blessure steekt weer op: haar knieën. Op 1-0 en 4-9 neemt ze een time-out omdat het echt niet meer gaat. Elke stap doet zeer, de tranen vloeien rijkelijk. Nadat de tweede game verloren is, gooit coach Arnoud het spel om: Dan maar het oude vertrouwde spel spelen, blokken! Met een goed gevarieerde service en af en toe een goed aangetrokken spinbal weet Heleen de 3e game binnen te slepen, de 4e game gaat echter verloren. Aangezien de belangen vandaag groot zijn, weet Heleen zich door de pijn heen te bijten en de 5e game met 11-4 te winnen! 8-1. Terwijl Patrik tegen kopman Sven aan zijn laatste partij begint, komt er goed nieuws vanuit Gouda. Nadat het 6-1 was geworden, heeft SVN een 2e punt af kunnen snoepen: 6-2. Dat betekent dat bij winst van Patrik, het 2e team kampioen is. De eerste game wordt met hoogstaand spel met 11-4 binnen gesleept. Zoals eerder bewezen, komt Sven steeds beter in zijn spel en pakt de tweede game af. De derde game is wederom voor Patrik, de 4e game weer voor Sven. Dankzij de beruchte noppenservice van Sven komt Patrik niet goed meer in zijn spel, deze verliest hem dan ook met 11-7. En daarna begint het wachten…

Na 10 minuten komt er wederom een bericht binnen van Vriendenschaar: 6-3, gefeliciteerd! De vreugde is groot, felicitaties over en weer en na een drankje en taart geregeld door HBC wordt er een feestje gevierd! De terugreis in de auto wordt het hele seizoen nog eens nagegaan en wordt er vooruit geblikt naar volgend seizoen: Landelijk B, wie had dat verwacht!

Namens alle leden van Hilversum: Patrik, Sander en Heleen, van harte gefeliciteerd met dit mooie kampioenschap en veel succes volgend seizoen in Landelijk B! Daarnaast wordt ook Jens Beugelaar, ondanks dat hij gestopt is met competitie spelen, dit seizoen bedankt voor zijn bijdrage aan dit kampioenschap! Zonder zijn punten had dit team het niet gered!