Jeugd 2 bij landelijk debuut op koers voor kampioenschap

Jeugd 2, bestaande uit Lars de Visser, Fons Verkerk, Mick de Vette (overgekomen van REGA) en Djermo Roest, speelt dit najaar voor het eerst in de landelijke competitie en draait uitstekend.De allereerste landelijke wedstrijd ooit voor het team werd maar liefst met 10-0 gewonnen, thuis tegen Beuningen, waarna uiteraard de bitterballen op tafel kwamen. Deze hoge uitslag bleek echter geen uitzondering te zijn want in de 2e week uit tegen Emmen kwamen de mannen terug met een dikke 9-1 in de pocket. Ook tegen Bit.nl uit Ede, dat vorig seizoen ook al landelijk speelde en dus geroutineerd is, werd met 7-3 gewonnen.

Afgelopen zaterdag gingen Fons, Mick en Lars met coach Jack op bezoek bij Hutaf in Huissen. Lars mocht het spits afbijten en won zijn partij, Mick deed dat vervolgens ook, alleen Fons had het erg lastig in zijn 1e wedstrijd tegen de noppen spelende Max en verloor. Echter, de mannen lieten zich hier absoluut niet door uit het veld slaan en alle volgende partijen werden met winst afgesloten. Met wederom een prachtige 9-1 winst kon men huiswaarts keren, waar de ouders van Mick voor een maaltijd hadden gezorgd.

Door deze overwinningen staat jeugd 2 nu fier op de 1e plaats in poule C van de Landelijk C-klasse met 35 punten uit 4 wedstrijden, gevolgd door Actief met 25 uit 4, en met maar liefst 18 punten voorsprong op de nr 3, Hutaf.

A.s. zaterdag de wedstrijd tussen de nr 1 en nr 2. Gaan Fons, Mick en Djermo wederom voor de winst en lopen ze verder uit of…..

We kunnen het allemaal gaan zien, want jeugd 2 speelt thuis!