Jeugd geklopt door tegenstanders

Het eerste jeugdteam van Hilversum slaagde er niet in dichter bij de tweede plek te komen, die recht geeft op plaatsing voor de kampioenspoule.

Hilversum 5 had op zijn beurt moeite met de langzame vloer bij Almeerspin.

Jeugd 1 – TT Nijmegen 1:  4 – 6
Heleen Hop 1, Roy Kapel 1, Patrik Roest 1 en dubbel

De voorspelling van Eugene (een 7-3 overwinning) is helaas niet uitgekomen. Het zat er dit keer niet in. Waar dat aan lag? Heleen begon tegen Jelco van Grunsven goed. Helaas verloor zijn deze wedstrijd 7-11, 11-13 en 7-11. Daarna was de beurt van Patrik om aan te treden tegen Felicia Faas, oud-speelster van Hilversum. Het was een “rare” wedstrijd, niet echt spannend getuige de uitslagen van de games 11-7, 5-11, 11-3, 5-11 en 7-11. Helaas dus verloren in vijven. Daarna won Roy gemakkelijk van Max de Visser met 3-0. Het dubbel (Roy en Heleen) werd 3-0 voor Hilversum. Stand 2-2. Het kon nog alle kanten op.

Patrik tegen Jelco. Wederom in vijven, maar in de vijfde game lukte het niet (5-11). Ook Heleen won makkelijk van Max. Roy verloor van Felicia in drie games; al enige tijd heeft hij last van zijn knie en die speelde hem in deze wedstrijd parten. Patrik won in drieën van Max. Stand 4-4. Roy begon tegen Jelco zeer goed met een voorsprong van 2-0. Helaas werkte zijn knie niet mee en hij verloor alsnog in vijven. Heleen kon de stand gelijk trekken tegen Felicia. Na een achterstand van 0-2 kwam zij goed terug, maar verloor in vieren. Eindstand 4-6. Steeds Hoger staat nog steeds aan kop, daaraan zal niet veel veranderen. TTC Middelburg staat 2e met 27 punten en HTC en TTV Hilversum staan gedeeld derde met 23 punten. TT Nijmegen staat 4e met 2 punt en achterstand. Volgende week een weekje vrij en dan op naar de Nr. 1 In Den Haag.

Heleen slaat een strakke backhand - najaar 2013

Almeerspin –  Hilversum 5:  8-2
Davey Bradenbeek (1), Niek van Tongeren(0) en Jeroen Lugtenburg(1)

We moesten uit spelen tegen Almeerspin waar we zeker bij het inspelen heel erg moesten wennen aan hoe langzaam de zaal was en dat het balletje op de grond niet stuitert.

We begonnen niet heel erg goed aan de wedstrijd en we speelden allemaal niet echt lekker. Helaas was er ook een jongen die 3de klas speelde ingedeeld omdat hij er een seizoen tussenuit was geweest, davey won van hem in de 5de game gelukkig met 11-9 van hem, helaas verloor jeroen in de 5de game hem net met 11-9. De einduitslag was  8-2.

geschreven door: Jeroen