Jeugd 1 hoopt na 6-4 nederlaag op huzarenstukje in Katwijk

Een strijdbaar eerste jeugdteam van Hilversum miste afgelopen zaterdag in de eerste halve finalewedstrijd van de play-offs in de Kampioensgroep de 5-5 op een haar na. De tegenstander, Rijnsoever-Scylla uit Katwijk, kwam met de schrik vrij en creëerde met de 6-4 overwinning een comfortabele uitgangspositie voor het bereiken van de eindstrijd.
Kopman Imre Hedemann van Scylla was ongenaakbaar in deze wedstrijd. De talentvolle linkspoot verloor slechts één game in zijn drie enkelpartijen. Voor Hilversum was het erg jammer dat Thomas Groot Nibbelink in een razend spannende partij met 12-10 in de 5e game aan het kortste eind trok tegen Faya Vooijs, waardoor de tussenstand 0-3 werd in plaats van 1-2. Hilversum sleepte het eerste punt binnen met een knappe 3-1 zege van Thomas Groot Nibbelink en Melle Scholten in het dubbel. Kwam in de slotfase van het meeslepende, vijf uur durende gevecht, van 2-5 terug tot 4-5 door winst van Mate Molnar op Faya Vooijs en Thomas Groot Nibbelink op Bjorn de Klerk. In de slotpartij liet Imre Hedeman Melle Scholten kansloos en stelde daarmee de winst voor de bezoekers uit Katwijk veilig.

Komende zaterdag, 13 april, is de return in Katwijk (aanvang 15.00 uur). Volgens coach Eugène Staffhorst heeft zijn team de hoop op het bereiken van de finale nog niet opgegeven. ,,Rijnsoever is dik favoriet, maar de strijd is zeker nog niet gestreden. We zullen ons tot het uiterste verzetten.”