‘Hoe gaat het met…Tali Cohen? ‘De Mud Masters is een aanrader, als je de spierpijn de dag erna negeert’

Als er iemand géén introductie nodig heeft is het wel Tali. Door haar geweldige spel en haar bijzondere uitstraling valt ze op bij iedereen. En toch, voorafgaande aan de beantwoorde vragen, hier in het kort enkele woorden. Er zijn namelijk altijd nieuwkomers die nog bijna niemand kennen op de club. Tali speelt competitie in herenteam 3, uitkomend in de tweede divisie. Ze is kopvrouw in dit herenteam, want ze won in de onafgemaakte competitie van het najaar 2020, 78% van haar partijen. Twee jaar daarvoor werd ze kampioen in de hoogste klasse van de Afdelingskampioenschappen Midden bij de vrouwen … en bij de mannen. In 2019 deed ze mee met de Nederlandse Kampioenschappen. Ze werd tweede in het damesdubbel (met Brenda Vonk) en derde in het enkelspel.

Mocht je ooit de mogelijkheid krijgen om met haar te spelen; pas op want ze is linkshandig en als je denkt de rally te hebben gewonnen, dan heeft ze al een onhoudbare return op je afgevuurd!

Naam: Tali Cohen

Leeftijd: 29

Studie/beroep: Manager projectmanagement planning bij NS

Competitieklasse: 2e divisie heren

Tafeltennist: 20 jaar

– Waar heb je het meest onder te lijden tijdens de coronacrisis?

,,Ik denk dat ik relatief weinig te lijden heb tijdens deze crisis, zeker als je het vergelijkt met anderen. Uiteraard mis ik genoeg van de dingen die ‘normaal’ zijn, maar ik ben blij dat ik en de mensen in mijn directe omgeving coronavrij zijn gebleven tot nu toe.”

– Waar krijg je energie van in coronatijd?

,,Vooral door buiten te zijn doe ik weer energie op, maar ik vind het ook leuk om wat te klussen en af en toe wat in huis te veranderen.”

– Wat heb je het meest gemist de afgelopen tijd?

,,Vooral de gezelligheid en het ‘ongeplande’ daarin. Even een borrel met vrienden of collega’s omdat je er zin in hebt, een hapje buiten de deur of een stedentripje. En… als NS-er mis ik het treinreizen natuurlijk ook.”

– Welke nieuwe hobby’s / bezigheden heb je ontdekt in de coronaperiode?

,,Ik ben in april vorig jaar verhuisd en toen stond klussen wel even centraal en dat vond ik best leuk. Daarnaast heb ik het wandelen en hardlopen opgepakt, al blijk ik wel een ‘mooi weer’ renner te zijn en ben ik kort geleden dus pas weer begonnen.”

– Waar heb je je het meest aan geërgerd de afgelopen tijd?

Geen grote ergernissen. Soms is het even frustrerend om nog steeds thuis te werken, na te moeten denken om met vrienden af te spreken en niet te kunnen tafeltennissen etc., maar dat is allemaal overkomelijk natuurlijk.”

– Wat doe je aan je conditie op peil te houden?

,,Wandelen en hardlopen, af en toe in huis wat oefeningen. Het hardlopen heb ik toen het kouder werd, wel laten liggen, dus ik ben het nu weer aan het opbouwen. Vorig jaar deed ik met mijn zus mee aan de 16km Mud Masters, dat is een aanrader, als je de spierpijn de dag erna negeert! (zie de foto bij dit artikel)

– Waar ben je verslaafd aan geraakt?

,,Ik heb nog nooit zoveel Netflix gekeken als afgelopen jaar. Gegeven de omstandigheden een prima bezigheid, maar dat zal weer een stuk minder zijn als de lockdown voorbij is.”

– Als er weer binnen weer getafeltennist kan worden, haal je dan direct weer je batje tevoorschijn? Of kijk je voorlopig de kat uit de boom?

,,Ik heb zeker weer zin om te spelen en iedereen weer te zien en zal dus vrij snel weer in de zaal te vinden zijn!”

– Wat zijn de dingen waar je je het meest naar uitkijkt dit jaar?

,,Ik kijk ernaar uit dat er weer steeds meer mogelijk is. Gewoon weer sporten, een terrasje pakken, op vakantie gaan, een museum bezoeken, weer af en toe naar kantoor…”

-Wat denk je van vakantie in 2021? Waar naartoe?

,,Een reis door (een deel van) Europa met de trein, dat moet er nog eens van komen. Of dat dit jaar al kan, is een tweede natuurlijk.”

-Je tafeltennist voornamelijk tegen mannen in de competitie. Een groot aantal mannen zal jou moeten feliciteren, gezien je hoge winstpercentage. Merk je verschil in houding tijdens de partij en in gedrag tussen winnen van een man of een vrouw?

,,Het verschil tussen de dames- en herencompetitie is wat sfeer betreft best groot, al zijn er in het wereldje genoeg gezellige dames. Inmiddels loop ik al lang genoeg bij de heren rond en word ik niet zo snel meer verrast. Bij de heren zijn er over het algemeen wat meer opmerkingen en grapjes tijdens/rondom de wedstrijd, maar veel meer verschil merk ik niet.”