Hoe gaat het met… Peter Bredenbeek? ‘Een teamschotel zou alweer een hoop goedmaken”

Naam:            Peter Bredenbeek

Leeftijd:       52

Beroep:  Serviceproject-engineer datacenter cooling

Comp.klasse:  3e klasse

Tafeltennist: al vanaf schooltijd

Peter Bredenbeek behoort al jaren tot de vaste stamgasten aan de bar van TTV Hilversum. Hij legt het meeste gewicht in de schaal van 4e klasse-team Hagen, al is dat niet perse op het sportieve vlak. Dit seizoen stak Peter zelfs de eeuwige kopman Erik Hagen naar de kroon, voordat de competitie werd stilgelegd. Ondanks vele blessures in de loop der jaren weet de ventilatie-techneut altijd wel een kwinkslag tevoorschijn te toveren. De barkruk is al jaren Peters favoriete plek. En als barman Johan Verstege de mannen van hun natje en droogje voorziet, dan is er weinig dat een geslaagde clubavond kan bederven.

– Wat heb je het meest gemist de afgelopen tijd?

,,Eind van de week, gezellig met collega’s biertje drinken op de zaak of bij de club aan de bar met mijn team en dan natuurlijk, als het rustig is, kijken naar Buurman en Buurman (Johan en Frans) die proberen een schroef in de muur te krijgen met een hamer.”

– Waar krijg je energie van in coronatijd?

,,Pff, als ik eerlijk ben krijg ik geen energie van deze situatie waar we nu in zitten, hoor.
Maar ik mag zeker niet klagen, ik kan gewoon naar mijn werk”

– Welke nieuwe hobby’s / bezigheden heb je ontdekt in de coronaperiode?

,,Ik ben na 10 jaar planning eindelijk maar eens begonnen met ombouwen van een slaapkamer naar 2e badkamer wat qua materiaal-aanvoer niet echt makkelijk was in het begin van de lock-down. Voordeel is wel dat je kar met materiaal al klaar staat als je vooraf moet bestellen.”

– Wat doe je aan je conditie op peil te houden?

,,Niets, behalve veel werken en slapen.”

– Als ik dictator van dit land was, dan zou ik…

,,Mmm,  deze vraag komt vermoedelijk na ons telefonisch contact over de besmette winkel karretjes bij de bouwmarkt (Gamma), waar de logica van gebruik nu helemaal zoek is. Maar goed, als dictator zou ik me daar niet druk om maken. Dus zou ik zorgen dat al die kennis en productie-capaciteit die we in Nederland hebben voor vaccins ook hier gebruikt wordt en niet door Brussel word verkwanseld.”

– Valt er bij jou thuis ondanks corona soms nog wat te lachen?

,,Ja hoor, we hebben sinds november een jong hondje (pompchi pup) en samen met onze kat is het nu af en toe thuis net als in een Tom en Jerry-film”

– Waar mogen ze jou ’s nachts voor wakker maken?

,,Lekker laten snurken is gezonder voor ZE. Maar goed, een teamschotel zou dan al een hoop weer goed maken.”

– Als er weer binnen weer getafeltennist kan worden, haal je dan direct weer je batje tevoorschijn? Of kijk je voorlopig de kat uit de boom?

,,Ja dan ben ik meteen weer op de club, volgens de traditie van ons team zal net als de eerste maal na de zomerstop de meegenomen sporttas niet opengaan, vrees ik.”

-Heb je nog een goed advies voor vaste barman Johan als de bar weer open gaat?

,,Ja , persoonlijk contact zien te vermijden, Johan. Door toch in de dichte muur, net als bij de Febo klapraam-luikjes te maken voor de keukenhandel.”

– Hoe ziet jouw zomer eruit?

,,Had ik eindelijk eens vorig jaar voorjaar plannen om naar buitenland te gaan ….Covid. Dus wordt deze zomer ook net als alle andere zomers bij de caravan en boot aan het water in Loosdrecht, wat eigenlijk in deze tijd een luxe probleem is.”