Hoe gaat het met… Mike van der Hoek? ‘Bij Hilversum vind ik álles leuk’

Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

Competitieklasse: 1

Tafeltennist al 4 jaar.

• Wat heb je het meest gemist de afgelopen tijd?

,,De afgelopen tijd heb ik de wedstrijden erg gemist, de wedstrijden vond ik altijd het leukste.”

• Waar krijg je energie van in coronatijd?

,,In de coronatijd had ik weinig energie om actie te ondernemen.”

• Hoe zit het met je motivatie voor school dit jaar? En zijn er vakken waarbij je door corona leerachterstand hebt opgelopen?

,,Tijdens de coronatijd had ik wat minder motivatie om aan school te werken, gelukkig heb ik geen leerachterstand(en) opgelopen.”

• Jullie hebben volgens mij thuis ook een tafeltennistafel staan. Heb je daar nog ‘stiekem’ een beetje op kunnen trainen met je vader of met anderen?

,,In onze achtertuin hebben wij een tent staan met daarin een tafeltennistafel. Af en toe oefen/speel ik samen met mijn vader.”

• Heb je naast tafeltennis nog meer hobby’s?

,,Naast tafeltennis ga ik ook graag voetballen met vrienden, skeeleren door het dorp, gamen (Fifa en Pokemon Go) of trampoline springen in de tuin of bij de buurtjongen.”

• Doe je nog andere leuke dingen met vrienden?

,,De afgelopen tijd heb ik een paar keer afgesproken met vrienden. Als ik thuis was ging ik vaak voetballen op het schoolplein, gamen of trampoline-springen met wat vrienden.”

• Je speelde eerst bij Tempo Team en nu alweer twee jaar bij Hilversum. Waarom ben je destijds bij Hilversum gaan spelen? En wat vind je leuk (en misschien minder leuk) bij onze vereniging?

,,Ik ben naar HIlversum toe gegaan omdat er meer jeugd speelt. Wat ik leuk vind aan Hilversum is dat er veel gerouleerd wordt tijdens het trainen. Door te rouleren leer je ook meer van de andere spelers die bij Hilversum trainen. Eigenlijk is alles bij Hilversum erg leuk!

• Nu er weer binnen weer getafeltennist kan worden, haal je dan direct weer je batje tevoorschijn? Of kijk je voorlopig de kat uit de boom?

,,Natuurlijk, nu weer bij Hilversum mogen trainen, ben ik direct van de partij. Leuk, komende donderdag de eerste training weer sinds lange tijd”

• Tegen welke toptafeltennisser zou je weleens een balletje willen slaan?

,,Als ik ooit de kans krijg om tegen Tomokazu Harimoto te spelen zou ik dat fantastisch vinden. Dan kunnen we lekker veel tegen elkaar schreeuwen.”

• Wat hoop je met tafeltennis te kunnen bereiken?

,,Ik hoop de top van Nederland te kunnen bereiken.”

• Wat zijn je plannen voor deze zomer? Ga je nog aan een tafeltenniskamp meedoen?

,,Ik ben niet van plan om aan een tafeltenniskamp mee te doen omdat we hopelijk ook weer veel kunnen gaan trainen bij Hilversum.”

Mike (derde van links) tussen de andere kampioenen tijdens de laatste Afdelingskampioenschappen.